۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
239 بازدید
پ
دسته‌ها

گزارش CNN در مورد قره باغ کوهستانی – چند نفر دیگر باید جانشان را از دست بدهند، تا دنیا توجه کند.

 

به گزارش 1in.am، خبرگزاری CNN، در مورد شرایط ایجاد شده در قره باغ کوهستانی، در پی محاصره گذرگاه لاچین گزارشی منتشر نموده و در آن به وضعیت ساکنان آن پرداخته.
در این گزارش CNN، با اشاره به بحران انسانی ایجاد شده در آرتساخ، به بیان دشواری‌هایی پرداخته که ارمنیان این منطقه با قرارگرفتن در حلقه محاصره آذربایجان، هر روز با آن روبرو هستند.
در ادامه گزارش، CNN، با آنی گیراگوسیان، زنی که در ماه سوم حاملگی، بعلت سوءتغذیه بچه خودرا ازدست داده مصاحبه کرده. وی به CNN گفته “اگر محاصره نبود، من اکنون با بچه خود درحال بازی می بودم”.
در ادامه مطلب CNN به ماکس مخیتاریان پرداخته که مغازه ایی در استپاناکرت دارد، وی با نشان دادن قفسه های خالی مغازه خود، اعلام کرده، در عرض یک هفته مجبور به بستن آن شده و بیکار خواهد شد.
در این مطلب، با اشاره به گزارش اوکامپو که گفته بود “دلائل واقعی وجود دارند که برپایه آنها به این باور برسیم که در قبال ارمنیان، نسل کشی در حال وقوع است”، CNN نقطه نظرات مقامات ارمنستان وجمهوری آرتساخ را ارائه نموده که براساس آنها، باکو با ایجاد قحطی در مورد ارمنیان قره باغ کوهستانی، نسل کشی در قبال آنها را به اجرا درآورده است.
در این گزارش، پروفسور رونالد سانین، استاد دانشگاه میشیگان نیز تایید نموده که هدف آذربایجان اخراج ارمنیان از آرتساخ می باشد. به گفته وی ” بجای استفاده از زور، که شاید مخالفت جهانی را بر می انگیخت، باکو تصمیم گرفته با ایجاد قحطی، ادامه زندگی را برای ارمنیان غیرممکن کرده و آنها را مجبور به ترک آنجا نماید”.
در این گزارش، پیتر استانون، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با CNN، ضمن اظهار “نگرانی عمیق خود از شرایط بحران انسانی” خواستار بازگشایی گذرگاه لاچین شده است.
این گزارش با سخنان آناهیت قاراغازاریان، یکی از ساکنین آرتساخ به پایان می رسد، که در آن آمده : “ما در حال از دست دادن امیدمان هستیم. چند نفر دیگر باید جانشان را ازدست بدهند، تا دنیا توجه کند؟”.

اشتراک گذاری