۱۱:۵۹ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
982 بازدید
پ
دسته‌ها

کانادا اولین سفارتخانه خود درجنوب قفقاز را در ارمنستان تاسیس خواهد کرد

 

کانادا، تصمیم گرفته است، اولین سفارتخانه خود در منطقه قفقاز جنوبی را در ارمنستان تاسیس نماید.
ملانی ژولین وزیر امورخارجه کانادا، اعلام نموده که تاسیس سفارتخانه این کشور درارمنستان، به معنی افزایش کمک‌های این کشور به روند دموکراسی در ارمنستان میباشد.
ژولین، در صفحه توئیتر خود در این مورد نوشته است: این موضوع امکاناتی برای تحکیم روابط دو کشور ایجاد و کمک‌های کانادا به روند دموکراسی در ارمنستان را افزایش خواهد داد‌ و درحالیکه چالش‌هایی در قبال قوانین حفظ ثبات وامنیت ایجاد میگردند، کانادا برای صلح جامع ودموکراسی تلاش خواهد نمود.
آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان نیز، از این اقدام کانادا اسقبال نموده و اظهار نموده که این قدم می‌تواند مرحله جدیدی در روابط دوکشور بشمار آمده ودر تحکیم روابط موثر واقع گردد.
قابل ذکر است که وزرای امورخارجه ارمنستان و کانادا، روز سه‌شنبه گفتگوی تلفنی برقرار وطی آن میرزویان از گزارش استفان دیون، نماینده رسمی کانادا در اروپا و اتحادیه اروپا، در خصوص موضوع <<کمک به دموکراسی ارمنستان>> تمجید نموده بود‌.
استفان دیون، در فوریه ۲۰۲۲ به ارمنستان سفر ودر دیدارهای خود اعلام نموده بود که ارمنستان در راه اصلاحات دموکراتیک قدم برداشته و هدف وی، بعنوان نماینده کانادا، کمک به این روند میباشد.

اشتراک گذاری