۰۳:۱۷ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
445 بازدید
پ
دسته‌ها

پیش بینی «گروه بحران»؛ ارمنستان و جمهوری آذربایجان و درگیری محتمل دیگر یک گروه مطالعاتی واقع در آمریکا در تازه‌ترین پیش بینی خود مدعی شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به سمت یک رویارویی دیگر رفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گروه بین‌المللی بحران» در تازه‌ترین گزارش خود در سال ۲۰۲۳ نوشت که به نظر می‌رسد ارمنستان و جمهوری آذربایجان به سمت رویارویی دیگری پیش رفته‌اند.
به گروه بین‌المللی بحران در گزارش خود نوشت ، با بیان اینکه موازنه به نفع جمهوری آذربایجان تغییر کرده ، اما نبرد بعدی  یک جنگ کوتاه‌تر، اما نه کمتر از درگیری شش هفته‌ای در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.
این موسسه نوشت، ارتش جمهوری آذربایجان چند برابر ارتش ارمنستان بسیار مجهزتر است و افزایش تقاضای اروپا برای گاز جمهوری آذربایجان نیز باکو را جسورتر کرده است.
در این گزارش آمده است: «نیروهای جمهوری آذربایجان در ماه‌های مارس و آگوست، مناطق بیشتری را در قره باغ کوهستانی تصرف کردند. در ماه سپتامبر نیز نیروهای جمهوری آذربایجان سرزمین‌هایی را در داخل ارمنستان تصرف کردند.»
در این گزارش آمده است، جنگ در اوکراین همچنین مذاکرات صلح باکو و ایروان را تحت الشعاع قرار داده است.

در تحولی دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان از پایگاه‌های نظامی این کشور در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس بازدید کردند.

پاشینیان روز شنبه با نظامیان و فرماندهان در مواضع نظامی دیدار کرد و از نزدیک با اقدامات مهندسی انجام شده در خطوط مقدم، نحوه خدمت و وضعیت معیشتی نیروها آشنا شد.
وی گفت: «امروز باید این سختی را تحمل کنیم تا زندگی برای نسل فردا آسان شود. این سرنوشت ماست و باید عبرت بگیریم. وظیفه ما این است که یک کشور قوی داشته باشیم.»

به دنبال دیدار نخست وزیر و وزیر دفاع ارمنستان از خطوط مرزی، مقام‌های ارشد نظامی جمهوری آذربایجان نیز از نیروهای خود بازدید کردند.

نخست وزیر ارمنستان نیز روز دوشنبه از متحدان این کشور در قابل عدم حمایت درست از ایروان مقابل باکو انتقاد کرد.

اشتراک گذاری