۰۴:۴۳ ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
648 بازدید
پ
دسته‌ها

وضعیت کریدور لاچین باید طبق اعلامیه ۹ نوامبر۲۰۲۰ مشخص شود

به گزارش 1in am، ایوان نچایو، معاون دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده. که شرایط قفقاز جنوبی، مورد توجه دائمی وزارت امور خارجه روسیه می باشد.
وی سپس افزود: وزارت امور خارجه روسیه، روز ۴ اوت، در رابطه با بحرانی شدن وضعیت در منطقه درگیری مناقشه قره باغ کوهستانی، با صدور اطلاعیه ایی، طرفین درگیری را دعوت به خویشتنداری و احترام به آتش بس نموده ، همچنین درخواست نمود تا کلیه مسائل، بر اساس اعلامیه های سه جانبه روسیه، ارمنستان وآذربایجان، که در تاریخ ۹نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ژانویه و ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ به امضا رسیده اند، حل وفصل گردند. وی سپس تاکید نمود، که این امر مسئله کریدور لاچین را نیز در بر می‌گیرد و این موضوع باید براساس بند ۶ اعلامیه ۹نوامبر ۲۰۲۰. حل وفصل شود ، که در آن پیش بینی شده که طی سه سال پس از امضای اعلامیه سه جانبه و با توافق طرفین، باید مسیر جدیدی برای ارتباط بین قره باغ کوهستانی و ارمنستان ایجاد شده و نیروهای صلحبان روسیه، برای حفاظت از آن، در آنجا مستقر شوند.
نچایو همچنین افزود که روسیه همواره با ارمنستان و باکو در ارتباط بوده و در روزهای ۲ و ۸ اوت، گفتگوهای تلفنی رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر ارمنستان، همچنین تماس‌های وزرای امور خارجه و دفاع روسیه با همتایان ارمنستانی وآذربایجانی خود، گویای همین مسئله می باشد.
وی درپایان اعلام کرد، تمامی مسائل، از جمله موضوع کریدور لاچین، برای رسیدن به یک راه حل قابل قبول برای طرفین، در این تماس‌ها بررسی شده اند.

اشتراک گذاری