۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
214 بازدید
پ
دسته‌ها

وزیر امور خارجه ارمنستان از سازمان ملل خواستار جلوگیری از نسل‌کشی در قره باغ محاصره شده گردید

 

خبرگزاری ایسنا، روز پنجشنبه طی گزارشی تحت عنوان “در نشست فوق‌العاده شورای امنیت در باره قره باغ چه گذشت” نوشته، ارمنستان در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل که شب چهارشنبه در نیویورک برگزار شد، از سازمان خواست از “نسل‌کشی در قره باغ که محاصره شده است” جلوگیری کند.
براساس این گزارش، آرارات میرزویان وزیر امورخارجه ارمنستان در نشست چهارشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره وضعیت قره باغ گفت: باور دارم که این نهاد برجسته، به رغم اختلافات ژئوپلیتیکی، این ظرفیت را دارد که بعنوان یک نهاد پیشگیری از نسل‌کشی عمل کند، نه یک نهاد بزرگداشت نسل‌کشی، زمانی که خیلی دیر شده باشد.
وزیر خارجه ارمنستان گفت: هیچ جایگزینی برای کریدور لاچین که تنها راه ارتباطی میان ارمنستان و قره باغ است وجود ندارد.

ایسنا در گزارش خود افزوده، محاصره قره باغ توسط جمهوری آذربایجان از ۱۲دسامبر ۲۰۲۲ میلادی آغاز شده است، زمانی که فعالان حامی محیط زیست آذربایجان کریدور لاچین را که تنها مسیر ارتباطی منطقه ارمنی نشین قره باغ با ارمنستان وباقی جهان است را مسدود کردند‌ این محاصره در ۲۳ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی شدت گرفت، زمانی که جمهوری باکو ایست های بازرسی نظامی در امتداد این کریدور تعبیه کرد و تمامی تحرکات میان ارمنستان و قره باغ را تحت کنترل نیروهای مرزی باکو درآورد.
به گزارش ایسنا، تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت خواستار از سرگیری فوری ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره باغ توسط کمیته بین‌الملل صلیب سرخ شدند.
ایسنا در ادامه گزارش خود به سخنان نمایندگان دیگر کشورهای شرکت کننده در این نشست پرداخته و در پایان نوشته:
این در حالی است که رسانه “آرمنین ویکلی” نوشته، روز سه شنبه نخستین فوتی ناشی از گرسنگی در قره باغ از زمان آغاز محاصره این منطقه، ثبت شد.

اشتراک گذاری