۰۱:۲۹ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
920 بازدید
پ
دسته‌ها

وزیر امورخارجه اسپانیا: روابط اقتصادی-بازرگانی ارمنستان و اسپانیا سر به آسمان می‌زند

 

خوزه مانوئل آلبارس بوئنون، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز چهارشنبه در مادرید، پس از دیدار با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: گشایش دفتر دیپلماتیک اسپانیا در ارمنستان، که بزودی انجام خواهد گرفت، گویای اراده اسپانیا، برای تحکیم روابط با ارمنستان میباشد.
وی با اشاره به سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور تاکید نموده که، روابط بین اسپانیا وارمنستان در سطح عالی میباشند.


در این مصاحبه مطبوعاتی، وزرای امور خارجه دو کشور تاکید نمودند که پرتاب اولین ماهواره ارمنستان به فضا، که چندی قبل انجام گرفت، در نتیجه همکاری مشترک عالی ، بین شرکت ارمنستانی ژئوکوموس و شرکت اسپانیایی ساتلانتیس میباشد.
وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین افزود: روابط اقتصادی وبازرگانی بین مااز ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می‌توان گفت که سر به آسمان میزند، زیرا اولین ماهواره ارمنستان، در ماه می امسال، با یک برنامه مشترک، توسط شرکت‌های ارمنستانی و اسپانیایی به فضا پرتاب شد. همچنین، زمینه همکاری در بخش های زیرساخت ها، کشاورزی، حمل ونقل و بازیافت انرژی وجود دارد.
قابل ذکر است که آرارات میرزویان، در یک سفر دو روزه، از تاریخ ۵جولای در اسپانیا بسر می برد و تا کنون دیدارهایی با مریچل باتت، رئیس کنگره نمایندگان، و وزیر امور خارجه اسپانیا داشته است‌.

در دیدار وزرای امور خارجه اسپانیا وارمنستان در مادرید، که روز چهارشنبه انجام گرفت، طرفین به مناسبت سی امین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور، تبریکات متقابل اظهار و از وجود سطح بالای روابط بین دو کشور، خرسندی خود را اعلام نمودند.
وزرای امور خارجه دو کشور دراین دیدار، درخصوص روابط اقتصادی، همکاری‌های صنعتی. حمل ونقل وغیره به گفتگو پرداختند.
درادامه این دیدار میرزویان ، بر نقش میانجیگرانه سازمان امنیت وهمکاری اروپا، در روند حل مناقشه قره باغ کوهستانی تاکید نموده است. وزیر خارجه اسپانیا نیز، در این مورد اشاره نموده که این کشور از حل همه جانبه مناقشه قره باغ کوهستانی، از طریق مذاکرات صلح آمیز حمایت میکند .
در ادامه این دیدار، میرزویان همچنین تاکید نموده که باکو با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بشردوستانه، هنوز اسرای نظامی وشهروندان غیرنظامی ارمنستان را به گروگان گرفته است و از آزادی آنان امتناع می‌ورزد.

اشتراک گذاری