۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
178 بازدید
پ
دسته‌ها

وزیر اقتصاد ارمنستان: سرمایه‌گذاری های دولت در بخش گردشگری بیش از ۶برابر شده است

 

به گزارش آرمن پرس، واهان کروپیان وزیر اقتصاد ارمنستان در نشست “دستاوردهای گردشگری درسال۲۰۲۳” طی سخنانی، با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد طی چهار سال گذشته، سرمایه گذاری ها دربخش گردشگری را ۶/۵برابر افزایش داده، اعلام نمود، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲میلیارد درام به بخش گردشگری اختصاص داده شده بود، که رقم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری برای سال۲۰۲۴، مبلغ ۱۳/۲میلیارد دلار پیش بینی شده است.
وی سپس افزوده، با هدف توسعه گردشگری، قانون جدیدی “درباره گردشگری” به مجلس ارائه شده، که با اصلاحاتی که در آن صورت گرفته، امیدواریم به توسعه بیشتر این بخش کمک نماید.
کروپیان همچنین افزوده که در قانون جدید، بر نوع حمایت دولت از شرکت‌های گردشگری نیز تاکید شده است.
وزیر اقتصاد ارمنستان در ادامه اعلام نمود که قرار است در نیمه دوم سال آینده ، قراردادی با بانک جهانی برای دریافت ۱۵۰میلیون دلار وام برای توسعه برنامه گردشگری به امضا برسد.
کروپیان همچنین به همکاری‌ها با “آژانس توسعه بین‌المللی” ایالات متحده در این زمینه پرداخته و اعلام نمود که با این آژانس توافقنامه‌ای به مبلغ ۲۴/۵دلار برای توسعه بخش‌های مختلف از جمله گردشگری امضا شده است.
وزیر اقتصاد ارمنستان با اعلام اینکه طی ۱۱ماه سال جاری، بیش از ۲/۲ میلیون گردشگر خارجی از ارمنستان بازدید نموده اند، این را رکوردی جدید برای این کشور دانسته و افزود، در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ارمنستان در رتبه ششم جهانی، از لحاظ رشد گردشگری قرار دارد و انتظار داریم که طی سال‌های آینده پیشرفت بیشتری دراین زمینه حاصل شود.

اشتراک گذاری