۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
108 بازدید
پ
دسته‌ها

هشدار کمیسیون اروپا در مورد نقض تمامیت ارضی ارمنستان.

 

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا پیام‌های واضحی به جمهوری آذربایجان ارسال کرده که هر گونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامدهای جدی برای روابط باکو و بروکسل خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آرمن پرس در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته از هیچ تلاش دیپلماتیکی برای دستیابی به یک راه حل قابل قبول دوجانبه برای این مناقشه دریغ نکرده است.
وی افزود: ما در تماس نزدیک با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده و به طور خستگی ناپذیر حمایت خود را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی هر دو کشور و حل و فصل صرفاً مسالمت آمیز مسائل تکرار کرده ایم.

استانو در زمینه ادعاهای ارضی اخیر الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان گفت: اتحادیه اروپا از هر فرصتی برای ارسال پیام های روشن به جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول بوده و پیامدهای جدی برای روابط ما خواهد داشت، استفاده کرده است.
وی ادامه داد: شارل میشل رئیس شورای اروپا، جوسپ بورل مسئول روابط خارجی و تویوو کلار (Toivo Klaar) نماینده ویژه اتحادیه اروپا، به تعامل خود برای صلح پایدار بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می دهند.

پیش از این علی‌اف گفته بود که نیروهای این جمهوری از مناطقی که در درگیری با نیروهای ارمنستان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تصرف کرده بودند، خارج نمی‌شوند.

اشتراک گذاری