۰۱:۴۸ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
26 بازدید
پ
دسته‌ها

نماینده کنگره آمریکا: ملت ارمنی، دوباره بپا خواهد ایستاد، همچنانکه بعد از نسل‌کشی عمل کرد

 

به گزارش آرمن پرس، ست مولتون، نماینده کنگره آمریکا طی همایش “عدالت در قبال نسل‌کشی” در کنگره آمریکا اعلام کرده: افتخار می کنم که کنگره ایالات متحده حقیقت را بیان کرده و نسل‌کشی ارمنیان را به رسمیت شناخته. افتخار می کنم که رئیس‌جمهور بایدن نیز همین رفتار را داشته. یک حقیقت دیگر هم وجود دارد و آن این است که رنج وعذاب مردم ارمنی هنوز پایان نیافته، در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳، درزمان حملات آذربایجان، ملت ارمنی مجددا در خون خود غلتید، اما ملت ارمنی مجددا بپا خواهد ایستاد، همچنانکه بعد از نسل‌کشی عمل کرد. ملت ارمنی فرهنگ پرفروغ خود را حفظ خواهد کرد، آنها حقیقت را خواهند گفت و مجددا شکوفا خواهند شد و ایالات متحده و کنگره، درکنار آنان خواهند ایستاد.

نسل‌کشی ارمنیان، نخستین نسل‌کشی قرن بیستم بود، که درسال ۱۹۱۵ میلادی، توسط ترکیه عثمانی به اجرا درآمد و طی آن ۱/۵میلیون تن از ارمنیان ارمنستان غربی به طرز فجیع قتل عام و اولین نسل کشی و پاکسازی و قومی صورت پذیرفت و بیش از یک میلیون تن از آنان نیز از وطن آبااجدادی خود، آواره اقصی نقاط دنیا شدند.
پس از این نسل‌کشی تمامی شهرها و روستاهای ارمنستان غربی تحت اشغال دولت ترکیه درآمده وکلیه دارائیهای منقول وغیر منقول ارمنیان نیز غارت شد.

اشتراک گذاری