۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
56 بازدید
پ
دسته‌ها

نماینده اسپانیایی شورای اروپا: پیگیری حقوق ارمنیان قره باغ کوهستانی، همواره باید مورد توجه اتحادیه اروپاباشد

 

به گزارش آرمن پرس، جون اینیاریتو نماینده اسپانیایی شورای اروپا اعلام نمود که جامعه بین الملل همواره باید حقوق ارمنیانی را که به زور از قره باغ کوهستانی آواره شده اند مورد توجه قرار داده و در این مورد لازم است که سازمان هایی مانند اتحادیه اروپا اقدامات شفافی انجام دهند .
این نماینده با بیان اینکه گرچه در حال حاضر درگیری های کلی ( اوکراین، اسرائیل و فلسطین ) در جریان بوده و توجه سیاستمداران و خبرگزاری ها بر آنان متمرکز است، لیکن نباید اتفاقات تأسف باری که تنها شش ماه قبل در قره باغ کوهستانی روی داده اند را فراموش کنیم.
وی در این مورد افزود:
شرایط دردناک و عذاب آور شهروندان بی گناه ایجاب می کنند که جامعه جهانی، مخصوصا سازمان هایی مانند اتحادیه اروپا، اقدامات و توجه سریع به این موضوع داشته‌ باشند.
به نظر این نماینده شورای اروپا، برای پرهیز از خشونت و آزار و اذيت افرادی که مجبور به ترک خانه های خود شدند و ایجاد امنیت برای بیش از یکصد هزار ارمنی قره باغ کوهستانی لازم است جامعه جهانی هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند .
به نظر وی، تاریخ نوین مردم ارمنی با حضور هزاران ساله در قره باغ کوهستانی نمایان می شود، که اینک به دلیل سیاست های اشغالگرانه آذربایجان از ارمنیان تخلیه شده است.
این نماینده اسپانیایی با اشاره به اینکه این وقایع به آواره شدن کامل و تاسف آور ساکنین ارمنی آن ناحیه از وطن آباواجدادی خود انجامید، تاکید نمود : طی سال های اخیر شاهد پاکسازی قومی انجام گرفته توسط رژیم آذربایجان بوده ایم، که مرحله اول آن در سال ۲۰۲۰ و طی جنگ آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی و با حمایت ترکیه انجام گرفت، و پس از آن مرحله دوم آن در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام پذیرفت.
جون اینیاریتو در پایان گفت: به عنوان اروپایی ما خود را به عنوان مدافعان حقوق بشر معرفی می کنیم .اینک زمان آن است که بجای شعار های سیاسی نامفهوم، با اقدامات عملی، تعهد خود را به این امر نشان دهیم . ضروری است که اینک به اقدامات قاطع دست زده تا این بحران انسانی را حل نموده و از اصول حقوق بشر خود دفاع نماییم .

 

اشتراک گذاری