۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
314 بازدید
پ
دسته‌ها

نفرت پراکنی نسبت به ارمنیان وانتقام، سیاست‌های رسمی باکو است!

 

به گزارش آرمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان که در پراگ، پایتخت جمهوری چک بسر میبرد، طی سخنرانی در مرکز روابط بین‌الملل پراگ گفت: قبل از جنگ سال ۲۰۲۰ و حتی امروز، سیاست اصلی باکو ، سیاست انتقام بوده .
پاشینیان سپس با اشاره به اینکه سیاست رسمی باکو، سیاست نفرت پراکنی علیه ارمنیان بوده افزود: هرزمان که در نتیجه مذاکرات سختی، دستاوردی صورت گرفته، باکو در اولین لحظه پس از آن زیاده خواهی خود را بروز داده، و این امر تا امروز ادامه دارد.
نخست‌وزیر ارمنستان سپس با یادآوری توافق ارمنستان و باکو در پراگ، در مورد به رسمیت شناختن تمامیت ارضی یکدیگر، گفت: اما پس از آن چه شد، رئیس جمهور باکو شروع کرد به گفتگو در مورد نقشه های به اصطلاح “تاریخی”، که باید پایه واساس تعیین مرز قرار گیرند. وی گفت،”ایروان، شهر قدیمی آذربایجانی است !!!
ایروان پایتخت ارمنستان می‌باشد، باکو بطور مداوم ادعا های ارضی نسبت به ارمنستان مطرح می‌کند و این موضوع، اینک، جدی‌ترین مانع روند صلح می‌باشد.
پاشینیان، در ادامه با تاکید بر اینکه،
نفرت پراکنی علیه ارمنیان وانتقام، سیاست‌های رسمی باکو است ، افزود: رئیس جمهور باکو درباره کدام نقشه های “تاریخی” صحبت می کند. حتی به شوخی در مورد منطقه ما گفته شده، شاید از نقشه هایی که قبل از حضرت مسیح در منطقه ما وجود داشته اند، می‌بایست استفاده کرد و ما مطمئن هستیم که می توان صددرصد قلمرو ارمنستان را در این نقشه ها مشخص کرد، و صددرصد اطمینان داریم که هیچکس نمی‌تواند محل جمهوری باکو را روی این نقشه ها پیدا کند.

اشتراک گذاری