۱۱:۴۲ ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
563 بازدید
پ
دسته‌ها

نشست مدیر عامل منطقه آزاد ارس با رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد؛
تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس از تسهیل صادرات محصولات ارس به ارمنستان و روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، “مجید کیانی” مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با
“هرویک یاری جانیان” رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان به معرفی ظرفیت‌های زیرساختی، لجستیکی ارس به‌ویژه در محدوده مرز نوردوز به لحاظ تجاری پرداخت و اظهار داشت: در مصوبات هفدهمین کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان موضوعات بسیار مهمی مطرح شده ولی تعداد کمی از موارد فوق به مرحله اجرا در آمده است و باید برای تحقق آن‌ها برنامه عملیاتی تدوین شود.‌

وی افزود: سفارت ایران در ارمنستان و اتاق مشترک بازرگانی می‌توانند نقش بسزایی در جهت توسعه و گسترش روابط اقتصادی و انتقال تکنولوژی بین دو کشور ایفا کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارس و همچنین ارمنستان برای طرفین به خوبی معرفی نشده است، تصریح کرد: همین عامل منجر به عدم بهره‌مندی کامل از مناسبات تجاری شده است. ظرفیت‌های بالای فرهنگی و گردشگری ارس می‌تواند در جهت اتفاقات گسترده اقتصادی ایفای نقش کند.

یاریجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان نیز در این نشست یادآور شد: عدم اجرایی شدن مطالب مطروحه در کمیسیون مشترک از عدم پیگیری طرفین در دوره‌های قبل نشات می‌گیرد.
وی اضافه کرد: با ایجاد منطقه آزاد مشترک مغری می‌توان از فروش مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات ارمنی و نیز تامین مواد اولیه بهره‌مند شد.‌
سرمایه‌گذاری اعضاء اتاق بازرگانی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و بیمه، تولید کامیونت و تاسیس شرکت در ارمنستان با هدف ترانزیت هوایی و تسهیل صادرات محصولات ارس به روسیه از جمله موارد مطروحه این نشست بود.

اشتراک گذاری