۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
265 بازدید
پ
دسته‌ها

نخست‌وزیر ارمنستان: رکورد تاریخی در ایجاد اشتغال، ۷۰۶هزار شاغل، در ماه مارس۲۰۲۳

 

به گزارش آرمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، طی بررسی عملکرد سال ۲۰۲۲دولت در جلسه مجلس ملی این کشور ودر پاسخ به انتقادات نمایندگان مخالف دولت، مبنی بر اینکه مردم دستاوردهای قید شده در گزارش دولت را احساس نکرده اند، با اعلام اینکه مردم سطر-سطر گزارش ارائه شده را حس وتجربه کرده اند گفت: طی پنج سال گذشته بیش از ۲۵۰۰کیلومتر جاده ساخته ، نوسازی و بازسازی شده و مردم با تردد در این جاده ها، تغییرات را احساس کرده اند.
در خصوص دیگر فعالیتهای دولت، پاشینیان به افزایش خدمات بهداشتی رایگان اشاره وگفت که مردم از این خدمات در مراکز درمانی مختلف بهره مند شده اند.
در بخش مسکن، اضافه کرد که طی سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۹هزار خانواده با گرفتن وام به ارزش ۳۵میلیارد درام از دولت، صاحب خانه شده اند.
در خصوص افزایش حقوقها، نخست وزیر ارمنستان گفت، امروز در کشور معلم هایی هستند که ۴۰۰-۴۵۰هزار درام حقوق دریافت می‌کنند. حقوق فعالین بخش علمی ۶۶ الی ۱۶۶درصد افزایش یافته واین تغییرات را مردم درک می‌کنند.
پاشینیان سپس به موضوع افزایش حقوق بیش از ۷۰۰هزار شاغلین کشور اشاره واعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن، حقوق ماهیانه این کارکنان مبلغ ۳۱هزار و ۵۲۸درام افزایش یافته (یک دلار=۳۸۵درام).
در مورد ایجاد اشتغال نیز پاشینیان اعلام کرد که درسال ۲۰۲۲، با داشتن ۷۰۶هزار شاغل در کشور، رکورد جدیدی ثبت نموده اند.
در خصوص دستمزد کارکنان حقوق ماهیانه نسبت به سال ۲۰۱۹، بیش از دوبرابر شده افزود: در ماه مارس ۲۰۲۳، شهروندان شاغل در ارمنستان، بیش از دوبرابر دریافتی درسال ۲۰۱۹، حقوق دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری