۰۲:۱۲ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
130 بازدید
پ
دسته‌ها

نخست‌وزیر ارمنستان: استقرار نیروهای صلحبان روسیه در قره باغ کوهستانی، برای دفاع از شهروندان آن بود،،، اینک این شهروندان، کجا هستند؟

 

به گزارش آرمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه روز چهارشنبه خود با کانال تلویزیونی این کشور، به سخنان اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در این مورد که انجام نشدن توافقات ۹نوامبر، عمدتا به گردن ارمنستان بوده است، پرداخته و اعلام کرد: توصیه می کنم یک باردیگر تا بند ۸ توافقنامه ۹نوامبر را مطالعه کنند. بند نهم به کنار، بند۸ را بخوانند و ببینند چه کسی، چه تعهداتی را انجام نداده؟
یعنی؟

در اعلامیه سه جانبه ۹نوامبر نوشته، که آذربایجان باید به قره باغ کوهستانی حمله کند و دراین موقع صلحبانان روس باید در مخفیگاه باشند؟

می خواهم مجددا توجه همه را به این موضوع دعوت کنم که، نیروهای صلحبان فدراسیون روسیه، براساس تصویب مجلس فدراسیون روسیه به قره باغ کوهستانی اعزام شده اند و در این خصوص قید شده که نیروهای صلحبان روسیه برای دفاع از شهروندان در آنجا هستند. اینک شهروندان قره باغ کوهستانی کجا هستند؟

پاشینیان سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه، روسیه ارمنستان را متهم می کند، که در لحظه امضا توافقات برای رفع محاصره، ارمنستان طفره می رود گفت: این واقعیت ندارد. حداقل سه بار سندی بوده، که اعلام نموده ایم که آماده امضا کردن آن هستیم و دراین اسناد همان منطقی بوده، که امروز ما آنرا برنامه “چهاراه صلح” نامیده ایم و البته بعنوان پیش نویس خیلی برنامه مثبت و خوبی است، اما چرا ما برنامه “چهارراه صلح” را منتشر کردیم، زیرا مواضع و تعهداتی را به ما نسبت می دادند. موضع ما از روز اول این بوده ودر مورد “چهارراه صلح” مذاکره کرده ایم.

 

اشتراک گذاری