۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
245 بازدید
پ
دسته‌ها

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی در دیدار خود با نخست وزیر ارمنستان در ایروان گفت :

 

ساخت قطعه جاده کاجاران – آگاراک توسط یکی از شرکت های بزرگ ایرانی انجام می شود.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و و هئیت همراه دیدار کرد.

نخست وزیر از سفر موثر هیئت ایرانی به ارمنستان که در چارچوب آن قرارداد ساخت قطعه بزرگراه شمال – جنوب از کجاران – آگارک امضا شد، استقبال کرد.

نیکول پاشینیان خاطرنشان کرد که این یکی از بزرگترین پروژه هایی خواهد بود که تاکنون بین دو کشور اجرا شده است. نخست وزیر ابراز امیدواری کرد که حجم پروژه های دوجانبه به طور مستمر توسعه یابد. به ویژه نیکول پاشینیان افزود که دولت جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای پروژه های سرمایه ای بزرگ است و طرف ارمنی علاقمند به همکاری با شرکت های ایرانی در اجرای آنها است.

مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه ساخت قطعه جاده کجاران – آگارک توسط یکی از شرکت های بزرگ ایرانی انجام می شود، ابراز اطمینان کرد که این پروژه با کیفیت و زمان مناسب اجرا می شود. به گفته وزیر راه و شهرسازی ایران، سایر شرکت های ایرانی نیز آماده مشارکت در پروژه های توسعه زیرساختی در ارمنستان هستند. وی در عین حال خاطرنشان کرد که طرف ایرانی نیز به نوبه خود علاقه مند به مشارکت شرکت های ارمنی در پروژه های بزرگ ساخت مسکن در ایران هستند .

دکتر بذرپاش اظهار داشت: احداث بزرگراه ترانزیتی شمال – جنوب به گسترش حجم بار منطقه ای و توسعه روابط اقتصادی کمک می کند.
در این دیدار، در مورد امکان رفع انسداد زیرساخت ها و جاده های منطقه ای تحت حاکمیت و تمامیت ارضی، کشورها و احترام به این اصل تاکید شد.

اشتراک گذاری