۰۴:۵۷ ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
273 بازدید
پ
دسته‌ها

معاون شهردار مارسی خطاب به شهرهای مختلف جهان: به حرکت کمک به مردم آرتساخ ملحق شوید، تا جامعه جهانی بیدار شود

 

به گزارش آرتساخ پرس، میشل روبی رولان معاون اول شهردار مارسی، که برای همراهی با کمک‌های بشردوستانه شهرهای فرانسه به مردم قره باغ کوهستانی به ارمنستان سفر کرده، روز چهارشنبه در شهر گوریس در گفتگویی، خطاب به شهرهای جهان اعلام کرد: هیئت فرانسوی برای کمک به ارمنیان آرتساخ و بیدار کردن جامعه جهانی به ارمنستان آمده.
وی سپس افزود، وقتی شنیدم که قرار است فرانسه، کمک‌هایی را به قره باغ کوهستانی ارسال کند، هرکاری کردم تا من نیز عضو هیئت اعزامی به ارمنستان باشم.
وی سپس گفت: این اولین سفر من به ارمنستان است، گرچه میل داشتم که اینچنین نباشد، چنانچه مارسی در این هیئت و در این کمکها حضور نمی یافت، ما با مسئله جدیی روبرو می شدیم.
وی سپس با اشاره به اینکه میل دارد تا ارمنیان آرتساخ نیز در موطن خود براحتی زندگی کنند گفت که ارمنیان بسیاری در مارسی زندگی می کنند، مارسی بخوبی تمام آن ارمنیانی را که پذیرفت، به یاد دارد.
معاون شهردار مارسی سپس افزود: در قرن ۲۱، غیرقابل قبول است که مردمی را برای مجبور کردن به ترک خانه خود، با قحطی روبرو کرد. ما دراینجا حضور پیدا کرده ایم تا از تمامی مردمان در رنج حمایت کنیم، در هر جا که باشند.
میشل روبی رولان سپس با بیان اینکه، امیدوار است تا مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پیشنهاد آنها، مبنی بر صدور قطعنامه از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد در این مورد عمل کند، تاکید نمود: از همه شهرهای کشورهای مختلف درخواست می کنم تا به چنین اقداماتی (کمک به مردم آرتساخ ) ملحق شوند، تا جامعه جهانی بیدار شود.

اشتراک گذاری