۰۶:۴۶ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
450 بازدید
پ
دسته‌ها

مرتضوی در دیدار با معاون نخست‌وزیر ارمنستان: افزایش تبادلات تجاری ایران و ارمنستان به سه میلیارد دلار در دستور کار است.

 

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با دستور ریاست جمهوری افزایش تبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به سه میلیارد دلار در دستور کار است.

یه گزارش ایرنا ،از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در ادامه سفر به ایروان و در دیدار با «مهر گرگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به دیدارها و گفتگوهای سران ایران و ارمنستان در ماه‌های اخیر، این مهم را نشان‌دهنده اهمیت همکاری‌های دو طرف عنوان کرد.
وی با یادآوری پیوندهای تاریخی میان مردم دو کشور و ارتباطات دوستانه‌ای که میان دو ملت برقرار است، گفت: مردم ایران و ارمنستان همواره در طول تاریخ و در شرایط سخت منطقه‌ای و بین‌المللی و حوادث ناگوار طبیعی در کنار هم بوده‌اند و این تعاملات دوستانه و صمیمی ادامه خواهد یافت.
وزیر کار با تأکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به پیشبرد حُسن همسایگی به‌ویژه در حوزه قفقاز، افزود: خوشبختانه در دولت جناب آقای رئیسی اولویت همکاری‌های خارجی بر کشورهای همسایه استوار است و با توجه به تحولات اخیر منطقه هم ضرورت تعامل نزدیک‌تر میان دو کشور بیش از پیش احساس می‌شود و ضروری است در حوزه اقتصاد، تجارت و سرمایه‌گذاری تعاملات را افزایش دهیم.
مرتضوی گفت: توسعه مناسبات دوستانه و همه‌جانبه با ارمنستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دیدار اخیر سران دو کشور در تهران، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر اهمیت روابط ایران و ارمنستان و توسعه روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرده و دستگاه‌های مختلف را ملزم به رساندن حجم تجارت دو کشور به سه میلیارد دلار در آینده‌ای نزدیک نمود.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته گام‌های خوبی در زمینه توسعه مناسبات با منطقه قفقاز و کشور ارمنستان برداشته شده است، گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطح مطلوبی است اما همکاری‌های اقتصادی متناسب با آن نیازمند برنامه‌ریزی و توسعه است.
مرتضوی اظهار داشت: وزارت کار جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مدیریت و سیاست‌گذاری حوزه کارگری و کارفرمایی در کشور، سهم قابل توجهی از اقتصاد ایران را مدیریت را راهبری می‌کند و همین بستری برای توسعه تجارت دو کشور است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی اختیارات این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، گفت: آمادگی لازم برای تبادل تجربیات با ارمنستان در زمینه‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون، بهزیستی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وجود دارد.

«مهر گرگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این نشست با تقدیر از اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با ارمنستان، گفت: مردم دو کشور در طول تاریخ ارتباطات حسنه‌ای در همه رویدادها و رخدادها داشته‌اند.
وی با استقبال از ظرفیت‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تدوین سازوکاری برای توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.
معاون نخست‌وزیر ارمنستان با تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص اجرای پروژه‌های زیرساختی در ارمنستان، گفت: در همین راستا آماده میزبانی از شرکت‌های توانمند ایرانی که بخشی از آن‌ها تحت مدیریت وزارت کار قرار دارند، هستیم.

اشتراک گذاری