۰۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
125 بازدید
پ
دسته‌ها

مجمع پارلمانی شورای اروپا عضویت هیئت آذربایجان را مسکوت گذاشت

 

به گزارش آرمن پرس، مجمع پارلمانی شورای اروپا، در نشست روز چهارشنبه خود، عضویت هیئت آذربایجانی در این نهاد را حداقل برای یک سال مسکوت گذاشته و از شرکت آنان در این نشست جلوگیری نموده واعلام کرد که تنها با احترام و اجرای تعهدات قانونی این نهاد، هیئت آذربایجانی می تواند در آن حضور یابد.
مجمع پارلمانی اروپا به علت اجرا نکردن قطعنامه این نهاد، توسط آذربایجان، برای بازگشایی گذرگاه لاچین و ایجاد عبور ومرور آزاد و امن از آن، همچنین از بی عملی رهبران آذربایجان در مورد عواقب بشردوستانه ایجاد شده، و اجازه ندادن به هیئت حقیقت یاب پارلمان اروپا برای سفر به گذرگاه لاچین و تهیه گزارش از شرایط آن، این تصمیم را گرفته است.
پارلمان اروپا همچنین به قطعنامه ماه اکتبر۲۰۲۳ این مجمع در مورد “شرایط انسانی در قره باغ کوهستانی” اشاره نموده، که در آن اقدامات نظامی آذربایجان باعث فرار ارمنیان قره باغ کوهستانی به ارمنستان شده بود و آذربایجان را به پاکسازی قومی متهم نموده است.
این مجمع سپس با بیان اینکه آذربایجان طی بیست سال عضویت خود در این نهاد، تعهدات خود را انجام نداده، نگرانی عمیق خودرا از عدم رعایت انتخابات آزاد و عادلانه، همچنین حفظ حقوق بشر توسط دولت باکو تاکید نموده است.

اشتراک گذاری