۰۳:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
528 بازدید
پ
دسته‌ها

مجلس ملی جمهوری آرتساخ: از جهان متمدن می خواهیم در راستای راه اندازی فرودگاه استپاناکرت اقدام کنند”

به گزارش رادیوی عمومی ارمنستان، آرتور توماسیان رئیس مجلس ملی جمهوری آرتساخ (قره باغ کوهستانی )، طی بیانیه ای. از سران کشورهای عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا درخواست کرد، تا برای راه اندازی فرودگاه استپاناکرت اقداماتی را انجام دهند.
در این بیانیه آمده است:
“ما از سران کشورهای عضو گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درخواست می کنیم، تا برای راه‌اندازی فرودگاه استپاناکرت دست به اقداماتی بزنند.
امروز بیست و پنجمین روزی است که تنها راه ارتباطی آرتساخ به ارمنستان و جهان خارج همچنان بسته است.
موضوع آرتساخ تنها درگیری بود که همه کشورهای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد آن دیدگاه تقریباً یکسانی داشتند. مردم آرتساخ که با فاجعه انسانی بی‌سابقه ایی مواجه شده‌اند، به طور کلی، نه فقط نیازمند بیانیه‌های هدفمند هستند، بلکه به نظر من، نیازمند برداشتن گام‌های مؤثر و مشهود در این راستا میباشند. بیمارانی که مشکلات جدی سلامتی دارند از داروها و خدمات بهداشتی ضروری محروم هستند. آرتساخ از تامین غذای کودکان و مایحتاج اولیه محروم است. ما از جهان متمدن به‌ ویژه کشورهای مشترک گروه مینسک می‌ خواهیم که اقدامات ملموسی در جهت بازگشایی کریدور یا بهره‌برداری از پل هوایی، فرودگاه استپاناکرت انجام دهند، که این امر، اجازه خواهد داد، تا اندکی از بحران انسانی نگران کننده در آرتساخ در طول دوره زمستان جلوگیری شود.

اشتراک گذاری