۰۹:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
373 بازدید
پ
دسته‌ها

سفر دکتر ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران به استان سیونیک

استقبال ارمنستان از حضور شرکت‌های ایرانی در مناقصات طرح های ساختمانی.

به گزارش آرمن پرس، در سفر دکتر عباس ظهوری به استان سیونیک ارمنستان، که روز جمعه انجام گرفت، نشستی با موضوع برنامه های سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت ها با حضور گنل سانوسیان وزیر این بخش، همچنین نمایندگان چند شرکت ساختمانی ایرانی برگزار گردید.
در این نشست سانوسیان طی سخنانی گفت: در ارمنستان پروژه های ساختمانی بسیاری وجود دارند و پیام اصلی این نشست جلب توجه شرکت‌های ایرانی به طرحهای ساختمانی ارمنستان بوده، همچنین از این شرکت‌ها دعوت می نماییم تا در روند اجرایی این پروژه ها شرکت کنند . قابل درک است که برای شرکای ایرانی ما فعالیت در استان سیونیک( استان هم مرز با ایران ) راحت تر می باشد.
سانوسیان با تاکید بر گستردگی پروژه های ساختمانی ارمنستان و این که شرکت‌های ساختمانی ارمنستان ظرفیت اجرای تمامی آنها را ندارند افزود : ما در این بخش امکان همکاری گسترده ای را احساس و از حضور شرکت‌های ساختمانی ایرانی در این بخش استقبال می کنیم. ارمنستان آماده است تا به شرکت‌های ایرانی حمایت های لازم برای حضور و فعالیت در اقتصاد ارمنستان را ارائه نماید.

دکتر ظهوری سفیر ایران در ارمنستان نیز طی سخنانی با اشاره به شرایط حساس منطقه قفقاز تاکید نمود که این شرایط نیاز همکاری گسترده ایران و ارمنستان را مخصوصا در بخش اقتصاد اجتناب ناپذیر می نماید. سفیر ایران به اهمیت دست یافتن شرکت‌های ایرانی به امکانات ارمنستان و مخصوصا در استان سیونیک اشاره و با اظهار امیدواری از اینکه شرایط و امکانات لازم برای حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه های ارمنستان مهیا شوند افزود: تبادل کالا بین دوکشور طی سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای افزایش یافته و در سال ۲۰۲۲ به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده که از نظر ما هنوز از نقطه ایده آل بسیار دور می باشد.
سفیر ایران در ادامه اظهار امیدواری نمود که این نشست بتواند چشم انداز های جدیدی در روابط دوکشور مخصوصا توسعه زیر ساخت ها ایجاد و به هدفی که رهبران دو کشور در کوتاه مدت تعیین نموده اند، یعنی رساندن حجم تجاری فی مابین به یک میلیارد دلار کمک نماید.

قابل ذکر است که سفر دکتر ظهوری به استان سیونیک، برای بازدید از پروژه در حال انجام خط سوم انتقال نیرو به ایران انجام گرفته بود و طی آن سفیر ایران، به همراه وزیر زیرساخت‌های ارمنستان از این پروژه، همچنین از پروژه عملیات راه سازی در مسیر تاتو-لتسن و لتسن-شامب بازدید نمودند.

اشتراک گذاری