۱۱:۱۲ ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
526 بازدید
پ
دسته‌ها

سفارت ایران در ارمنستان: جمهوری اسلامی ایران درقبال هرسناریویی که به مسیر تاریخی مرز ایران وارمنستان، آسیب برساند، مقاومت خاصی نشان خواهد داد

به گزارش Lurer. سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اعلام کرده:
جمهوری اسلامی ایران، در سطوح مختلف، موضع خود را در مورد تحولات منطقه قفقاز و روابط بین دو کشور همسایه، جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بطور شفاف اعلام کرده است.
همانطور که در اخبار مربوط به دیدار رهبر معظم انقلاب، با روسای جمهور روسیه وترکیه مشاهده شد، ایران مخالف هرگونه تغییر مرز و خدشه به تمامیت ارضی همسایگان می باشد و در قبال هر سناریویی که به مسیر تاریخی مرز ایران وارمنستان. که دو ملت همسایه را به هم پیوند می دهد ، آسیبی برساند، مقاومت سختی نشان خواهد داد.
در گفتگوی تلفنی بین رئیس جمهور. جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر محترم جمهوری ارمنستان، همچنین گفتگوی تلفنی بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان. این موضع اصولی ما تکرار شده است.
امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران ، در گفتگوی تلفنی با بایراموف. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، نگرانی خود را از مرحله جدید درگیری‌ها بین ارمنستان وآذربایجان ابراز و نسبت به کمک به حل مسالمت آمیز مسائل اعلام آمادگی کرده و همزمان، بطور شفاف تاکید نموده، که حفظ تمامیت ارضی دوهمسایه برای ایران، اهمیت خاصی داشته و دیگر اینکه، مرز ایران وارمنستان مسیر ارتباطی تاریخی بوده، وباید بدون تغییر باقی بماند.

اشتراک گذاری