۰۶:۴۱ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
431 بازدید
پ
دسته‌ها

سخنرانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در همایش کارگاه تجارت با ارمنستان

 

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران وارمنستان،  هرویک یاریجانیان ، با حضور در همایش کارگاه بین المللی آموزش تجارت با ارمنستان طی سخنانی نقطه نظرات خود را اعلام وپیشنهاداتی برای برطرف کردن نقصان ها و اختلالات موجود در جهت گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور  ایران وارمنستان ارائه نمود.

همایش مذکور با حضور ریاست محترم سازمان توسعه و تجارت جناب آقای دکتر پیمان پاک ،  جناب آقای دکتر ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ، جناب آقای دکتر موسوی مدیر اجرایی ملت بانک  ارمنستان ، جناب آقای دکتر گداری رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان،  آقای دکتر خرمالی مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز وروسیه سازمان توسعه تجارت، آقای کاخکی مدیر کل همکاری‌های بین‌المللی گمرک جمهوری اسلانی ایران، و جمعی از بازرگانان و تولید کنندگان در سالن خلیج فارس مرکز توسعه تجارت  برگزار گردید.
در این همایش رئیس اتاق بازرگانی ایران وارمنستان طی سخنانی گفت : با وضعیت فعلی جاده ها و حمل و نقل هوایی و محدودیت در تامین کانتینرهای یخچال دار، همچنان دسترسی به این بازار ها به خصوص کشورهای حوزه اورآسیا و CIS با مشکلاتی روبرو هستیم که این مهم ،  باعث کندتر شدن و بدنبال آن کاهش حجم و ارزش صادرات می شود.
یاریجانیان در ادامه سخنان خود با بر شمردن اشکالات از جمله کیفیت نازل جاده‌ ها بخصوص در فصول سرد سال، که باعث کندی حمل ونقل که منجر به افزایش قیمت ها می شود، به موضوع هزینه های پروازی بین تهران وایروان پرداخته و گفت:  هزینه های پرواز بین دو کشور پس از گذشت سال ها همچنان بالا و غیر منطقی است ! موجود نبودن  پست  بین دو کشور ! ، عدم شناخت گردشگران ارمنستان از جاذبه های گردشگری کشورمان، موانعی هستند که توسعه روابط بین دو کشور را آهسته تر  می‌کنند.
یاریجانیان سپس به موضوع روند احتمالی عادی سازی روابط اقتصادی بین ارمنستان وترکیه اشاره نموده و گفت :  این کشور همچنان به عنوان یکی از بازیگران اقتصادی منطقه ای تقریبا  نقش تاثیر گذاری خواهد داشت وچنانچه روابط بین این کشور وارمنستان به سمت عادی سازی سوق پیدا کند این کشور یکی از رقبای ایران در بازار ارمنستان خواهد بود.
یاریجانیان در پایان سخنان خود، ضمن تاکید بر ایجاد مناطق آزاد اقتصادی مشترک در دوکشور، تولید برخی از کالاهای با کیفیت  ایرانی در ارمنستان و بخصوص در مناطق آزاد اقتصادی مشترک را میسر دانسته و پیشنهاد نمود که صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی در این بخش نیز ورود کرده و با حمایت‌های دولتی به فعالیت بپردازند.

اشتراک گذاری