۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
115 بازدید
پ
دسته‌ها

سانوسیان: ارمنستان وایران، حجم تبادل گاز و نیروی برق را افزایش خواهند داد.

 

آرمن پرس: گنل سانوسیان وزیر مناطق و زیرساخت‌های ارمنستان در مصاحبه با خبرنگار آرمن پرس با اشاره به تمدید قرارداد “گاز در مقابل نیروی برق ” بین ارمنستان و ایران تا سال ۲۰۳۰، اعلام کرد، راهکارهایی پيش بيني شده که بر اساس آن ارمنستان امکان واردات حجم بالاتری گاز در قبال‌ صادرات نیروی برق بیشتر به دست خواهد آورد.

سانوسیان در این مورد افزوده : مرحله تنظیم اسناد حقوقی به اجرا در آمده و براساس آنها در آینده می توانیم از این امکان استفاده کنیم، خطوط جدید انتقال نیروی برق به ایران در حال احداث بوده و هر دو طرف تمایل به بالا بردن حجم تبادل گاز و نیروی برق را دارند.

سانوسیان در مورد همکاری ایران در برنامه های راه سازی،  ساخت مدارس و سدهای ارمنستان،  اعلام کرد ایران از لحاظ جغرافیایی به عنوان کشوری همسایه که دارای شرکت های پیشروی در امر ساخت و ساز می باشد می تواند در برنامه های ساختمانی ارمنستان حضور داشته باشد.

سانوسیان تاکید کرد که طرف ایرانی تمایل به شرکت در برنامه های سد سازی ایران را نیز دارد، به گفته وی پیش بینی

می شود در ارمنستان ۱۵ سد جدید احداث شود که طراحی ساخت سه سد در مرحله پایانی قرار داشته و به زودی مناقصه آن انجام می گیرد.

سانوسیان در مورد همکاری های ایران و ارمنستان در پروژه های راه سازی اعلام کرد، شرکت های ایرانی در مناقصه قطعه کاجاران-آگاراک از مسیر کریدور شمال به جنوب، برنده شده و اینک در حال انتقال ماشین آلات راه سازی از ایران می باشند و به زودی عملیات ساختمانی این قطعه آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری