۱۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
502 بازدید
پ
دسته‌ها

سازمان ملل خواستار تضمین فوری رفت و آمد آزاد در گذرگاه لاچین شد

تهران – ایرنا- دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار تضمین رفت و آمد آزاد و ایمن در گذرگاه لاچین شد و اعلام کرد که همه مسائل باید از طریق گفت و گو حل و فصل شود.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری “تاس”، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه‌ای افزود: از طرفین می‌خواهیم که مسائل موجود در گذرگاه لاچین را از طریق گفت‌وگو حل کنند و فوری امکان رفت و آمد آزاد و ایمن، محفاظت از حقوق بشر را فراهم کرده و از تاثیر منفی این تحولات بر حقوق بشردوستانه مردم منطقه جلوگیری کنند.
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز سه‌شنبه از بسته بودن گذرگاه لاچین برای مدت تقریبا ۲۰ روز ابراز نگرانی کرد و گفت این گذرگاه در این مدت از کنترل نیروهای صلحبان روسی در قره باغ خارج بوده است.
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری ارمنستان (آرمنیا نیوز) نوشت: پاشینیان در نشست دوجانبه با رئیس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ گفت که بحران در گذرگاه لاچین مهم‌ترین مساله است.
وی یادآور شد بر اساس بیانیه سه جانبه کشورش با جمهوری آذربایجان و روسیه، کنترل این گذرگاه باید با نیروهای صلح بان روسیه باشد و جمهوری آذربایجان عبور بدون مانع بار و مسافران را تضمین کند.
قابل ذکر است که، گذرگاه لاچین تنها جاده ارتباطی قره باغ کوهستانی با ارمنستان و جهان خارج میباشد، که از روز ۱۲ دسامبر (۲۱آذر )، توسط عوامل رژیم باکو مسدود شده و دسترسی ۱۲۰هزار ساکنین این منطقه به نیازهای اولیه زندگی را ناممکن کرده است.

اشتراک گذاری