۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
201 بازدید
پ
دسته‌ها

رئیس‌جمهور آرتساخ: امیدواریم، سیاست نسل کشی باکو با مداخله سختگیرانه بین المللی متوقف شود.

 

به گزارش آرمن پرس، آرائیک هاروتونیان رئیس جمهور آرتساخ (قره باغ کوهستانی) طی پیامی به مردم گفت: امیدواریم سیاست نسل کشی باکو در نتیجه مداخله فعال و سختگیرانه بین المللی متوقف شود.

در این پیام آمده:
«هموطنان عزیز
شرایط امنیتی و انسانی در آرتساخ روز به روز سنگین تر می شود و باکو تهدیدات و محدودیت ها را علیه مردم ما تشدید می کند، که آخرین جلوه آن ربوده شدن واگیف خاچاطریان، از محل ایست بازرسی غیرقانونی بود، که تحت حمایت حقوق بین الملل بشردوستانه قرار داشت. از سوی دیگر، در تلاش‌های بین‌المللی، که با هدف عادی سازی شرایط صورت می گیرد، تحرکات خاصی مشاهده می‌شود.
با جمع بندی نتایج موقت برخی از فرآیندهایی که این روزها توسط ما و بازیگران خاص بین المللی انجام شده است، قصد دارم تا چند روز دیگر مصاحبه اختصاصی با تلویزیون عمومی آرتساخ داشته و از این طریق، وضعیت موجود، خطرات و چشم اندازها را تا حد امکان بطور شفاف ارائه نمایم، سپس جهت مشخص نمودن اقدامات بعدی، با همه محافل سیاسی فعال رایزنی کرده و تصمیمات مناسب را اتخاذ خواهیم کرد.
امید است ، سیاست نسل کشی باکو در نتیجه مداخله فعال و سختگیرانه بین المللی به زودی متوقف شود. در عین حال، ما همیشه آماده گفتگو در مورد همه مسائل و یافتن راه حل از طریق مسالمت آمیز و مذاکره هستیم، اما برای این روند نیز، مشارکت و تضمین مناسب بین المللی الزامی است.

اشتراک گذاری