۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
215 بازدید
پ
دسته‌ها

دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه

 

به گزارش آرمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز چهار شنبه در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، با اشاره به بررسی مسائل مربوط به روابط ارمنستان و روسیه، تاکید نموده که دوکشور در خصوص اجرا نمودن اعلامیه سه جانبه ۹-۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، همکاری می کنند.
پاشینیان همچنین گفت : ما علاقمند به باز کردن و رفع انسداد کلیه خطوط حمل‌و نقل و اقتصادی در منطقه، بر اساس حاکمیت طرفی که این زیر ساخت ها از قلمرو آنها عبور کنند می باشیم.
پاشینیان سپس افزود : مطمئن هستم که امروز در مورد برخی از جنبه ها بحث خواهیم کرد و همچنین خوشحالم که به این مناسبت با شما ملاقات می کنم .
معاون نخست‌وزیر روسیه نیز طی سخنانی، با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیران ارمنستان وروسیه در سوچی، که در آن بر توسعه همکاری‌های متقابل تاکید شده بود، اعلام کرد که حجم تجارت متقابل بین دوکشور طی پنج ماه جاری، بیش از ۹۶درصد رشد داشته است.
در ادامه این دیدار، طرفین نتایج مذاکرات گروه کاری سه جانبه ارمنستان، روسیه و باکو در خصوص رفع انسداد مسیرهای ارتباطی واقتصادی قفقاز را مورد بررسی قرار دادند.
در این خصوص، پاشینیان و اوورچوک، مسائل مربوط به بازسازی ارتباط ریلی، ایجاد کنترل مرزی وگمرکی، بر پایه حاکمیت وصلاحیت طرفین را نیز بررسی نمودند.

اشتراک گذاری