۰۱:۳۱ ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
961 بازدید
پ
دسته‌ها

دیدار دبیر شورای امنیت ملی با نخست‌ وزیر جمهوری ارمنستان

 

دریابان علی شمخانی دبیر و نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی که در رأس هیئتی از مقامات کشورمان به ایروان سفر کرده، عصر روز پنج‌شنبه شانزدهم تیرماه با آقای پاشینیان نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آقای پاشینیان با ابراز خرسندی از میزبانی از هیئت ایرانی، به نقش دیدارهای منظم مقامات ارشد دو کشور در گسترش و توسعه روابط دو کشور دوست و همسایه اشاره کرد و از فضای مبتنی بر همفکری و اعتماد متقابل میان رهبران دو کشور ابراز رضایت کرد و آن را با ماهیت روابط مبتنی بر دوستی و حسن همجواری دو کشور متناسب دانست.

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان نیز با ابلاغ سلام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به نخست‌وزیر ارمنستان، بر علاقه و اراده ایران برای گسترش و تعمیق روابط با جمهوری ارمنستان و رساندن سطح روابط در همه زمینه‌ها به سطوح متناسب با روابط ممتاز دو ملت ایران و ارمنستان تأکید کرد. دریابان شمخانی با اشاره به اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان، کشورهای منطقه قفقاز و به ویژه ارمنستان قائل است، حمایت ایران از مذاکرات جاری بین کشورهای منطقه برای رفع انسداد از مسیرهای مواصلاتی در چارچوب حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها را یادآور شد و بر ادامه تلاش ایران برای کمک به حفظ ثبات و امنیت در منطقه تأکید کرد.

طرفین در این دیدار همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات بین کشورهای منطقه، راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مهم زیربنایی از جمله انرژی، ترانزیت و حمل و نقل، رفع موانع از توسعه روابط اقتصادی دو کشور، اهمیت پروژه جاده شمال به جنوب ارمنستان و همکاری‌های چندجانبه با کشورهای دیگر در حوزه ترانزیت رایزنی کردند.

نخست‌وزیر ارمنستان با تأکید بر ضرورت ادامه رایزنی‌های مقامات ارشد دو کشور، از دبیر شورای امنیت ملی خواست سلام‌های گرم ایشان را به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری ابلاغ کند.

اشتراک گذاری