۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
223 بازدید
پ
دسته‌ها

دیدار بذرپاش با وزیر اقتصاد ارمنستان

 

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در مذاکره با وزیر اقتصاد ارمنستان در ایروان ، خواستار اعطای ضمانت‌نامه و تسهیلات به شرکت‌های ایرانی شد و از ایده ایجاد صندوق مالی برای حمایت از پروژه‌ها استقبال کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز دوشنبه یکم آبان در سفر به ایروان در گفتگو با واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به روابط دو کشور تاکید کرد: میزان مبادلات اقتصادی دو کشور تا سه برابر امکان افزایش دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل و افزایش حجم تردد در کریدور شمال – جنوب از رومانی تا هند اقدام موثری در حال انجام است و لازم است ارمنستان نیز برای استفاده از منافع این کریدور وارد عمل شود.
وی ادامه داد: ارایه ضمانت‌نامه و تسهیلات به شرکت‌های ایرانی لازم است برای توسعه همکاری‌ها در دستور کار ارمنستان قرار گیرد.

در این نشست واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان با اشاره به موضوعات خاورمیانه، کریدور هند – ایران – ارمنستان را واجد اهمیت دانست و گفت: امروز قرارداد تکمیل کریدور شمال_جنوب در ارمنستان با دو شرکت ایرانی بزرگترین قرارداد از نظر حجم با طرف ایرانی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: برای انعقاد این قرارداد راهسازی، دو سال مذاکره صورت گرفته است.
کروبیان بر حذف تعرفه تردد و ترانزیت نیز تاکید کرد و گفت: حذف تعرفه‌ها موجب رونق و افزایش حجم مبادلات و منفعت طرفین خواهد شد.
وی افزود: با اجرای تبادل الکترونیکی اطلاعات در تردد بین کشورهای موجب جلوگیری از توقف کامیونها و تردد سریع و باصرفه خواهد شد.
وزیر اقتصاد ارمنستان تصریح کرد: برای تردد از هند تا رومانی در دو هفته برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و برآورد شده از مسیر ارمنستان سالانه 10 میلیون تن بار جا به جا شود.
وی اذعان کرد: تکمیل و فعال کردن کریدور شمال- جنوب می‌تواند فرصت‌های بزرگی را پیش روی ملتها بگشاید که از جمله آنها ورود کالاهای ایرانی به اوراسیا است.
کروبیان با ابراز خرسندی از حضور شرکت‌های ایرانی در ارمنستان خواستار تأسیس شرکت توسط ایرانی‌ها در ارمنستان شد و بر رفع موانع موجود تاکید کرد.

اشتراک گذاری