۰۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
74 بازدید
پ
دسته‌ها

در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل دیدار خزعلی با وزیر کار وخدمات اجتماعی ارمنستان در نیویورک

 

نیویورک – ایرنا- «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، با «ناریک مگردچیان» وزیر کار و خدمات اجتماعی ارمنستان، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، خزعلی با اشاره به نشست دوم زنان تاثیرگذار در ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که بانوان سرآمد و تاثیرگذار دو کشور شناسایی شوند و این ظرفیت جهت کمک به خودکفایی و رشد بیشتر بانوان، ارتقای ارتباطات و بهره‌برداری از توانمندی بانوان دو کشور استفاده شود.
ایجاد مشاغل منعطف برای بانوان، استفاده از پلتفرم های برخط برای حمایت از عرضه و فروش تولیدات بانوان دو کشور، حمایت از خانواده و همکاری در مقابله با الگوهای انحرافی و روایت‌های مجعول جنسیت و خانواده علی‌الخصوص نشر “ایده جنبش جهانی تعهد به خانواده”، و گسترش دیپلماسی عمومی با بهره‌مندی از اشتراکات و علقه‌های فرهنگی دو کشور از دیگر محورهای گفتگوهای معاون رئیس جمهور ایران با وزیر کار و خدمات اجتماعی ارمنستان بود که مورد توجه و تایید طرف ارمنستانی قرار گرفت.

مگردچیان با ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در خصوص مسائل زنان و خانواده، کشور خود را حامی خانواده معرفی کرد و از تلاش‌های ایران در دهه‌های متوالی برای رسیدگی به خانواده‌های جنگ‌زدگان و شهدا تقدیر کرد.
وی تجارب ایران در توانمندسازی بانوان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و از پیشنهادات معاون رییس جمهور کشورمان در راستای همکاری سازنده و توسعه تعاملات استقبال کرد..
از دیگر اعضای هیات ارمنستان، یکی از نمایندگان مجلس این کشور بود که با اشاره به اشتراکات و سابقه فرهنگی دو کشور، از احترام جمهوری اسلامی ایران به ارامنه ساکن در ایران و حفظ میراث فرهنگی ایشان قدردانی و بر توسعه مناسبات تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

اشتراک گذاری