۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
167 بازدید
پ
دسته‌ها

درخواست برقراری تحریم علیه باکو، از طرف کمیسیون روابط خارجی شورای اروپا

 

به گزارش آرمن پرس، کمیسیون روابط خارجی شورای اروپا، گزارش سالیانه اجرای سیاست خارجی وامنیت، همچنین گزارش سالیانه اجرای سیاست مشترک امنیت و دفاعی را مورد تصویب قرار داده است.
براساس این خبر، در این گزارش‌ها سیاست تجاوزکارانه و حمله نظامی از پیش طرح ریزی شده آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی، محکوم شده است.
در این گزارش‌ها با اشاره به اینکه تجاوز انجام گرفته توسط آذربایجان، نمی تواند بدون عواقب بماند، از اتحادیه اروپا خواسته شده تا تحریم‌هایی را علیه حکومت آذربایجان برقرار نماید.
این کمیسیون همچنین از اتحادیه اروپا خواسته شده تا با توجه به تحولات اخیر و وضعیت دراماتیک حقوق بشر در آذربایجان، در توافقات انجام گرفته درمورد انرژی، همچنین مذاکرات برای توافقنامه جدید با این کشور، تجدید نظر بعمل آورد.
در این گزارش آمده: هرگونه تعمیق روابط با آذربایجان، باید به شرطی انجام شود که پیشرفت اساسی در شرایط حقوق بشر، حاکمیت قانون، دموکراسی و آزادی‌های اساسی، همچنین در مسئله دفاع از اقلیت‌های قومی حاصل شود.
در ادامه این گزارش، از ایجاد گروه ناظران اروپایی در ارمنستان، که با هدف بالا بردن امنیت در منطقه انجام گرفته استقبال، واز شورای اروپا خواستار افزایش کارشناسان این گروه شده است.

اشتراک گذاری