۰۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
159 بازدید
پ
دسته‌ها

حضور معاون وزیر امورخارجه ارمنستان در همایش تمدنهای کهن در تهران

 

به گزارش آرمن پرس، واهه گئورگیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان روز ۳۰آذر، در هفتمین نشست “همایش تمدنهای کهن” در تهران شرکت نموده است.
در این همایش که به ریاست معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  برگزار شد، هیئتهایی از ارمنستان ، بولیوی ، چین، مصر، یونان، ایتالیا، عراق و مکزیک نیز شرکت نموده بودند.

براساس این گزارش، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در آخرین نشست این همایش حضور یافته وبیانات پایانی همایش را ایراد نموده است.

قابل ذکر است که در این همایش، واهه گئورگیان معاون وزیر امور خارجه ارمنستان نیز طی سخنانی با اظهار رضایت از روابط دیرینه فرهنگی بین دوکشور و همکاری دوجانبه ارمنستان و ایران در جهت حمایت و حراست از میراث فرهنگی بر اهمیت نقش این همایش در ایجاد زمینه برای گفتمان وهمکاری فرهنگی جهت حفظ میراث فرهنگی کهن تاکید نموده  است.
گئورگیان سپس به سیاست و اقدامات آذربایجان جهت تخریب، ازبین بردن و تحریف هویت ملی بناهای تاریخی، مذهبی، اماکن مقدس و فرهنگی ارمنیان در قره باغ کوهستانی اشاره وبر حمایت همکاران بین‌المللی برای جلوگیری از تخریب میراث فرهنگی ارمنیان در قره‌ باغ کوهستانی تاکید نمود.
وی همچنین بر لزوم اعزام هرچه سریعتر گروه ناظران فنی یونسکو به قره باغ کوهستانی و مناطق همجوار آن، برای تهیه گزارش تاکید کرد.
در پایان این همایش بیانیه تهران منتشر ودر آن بر همکاری بین‌المللی در راستای حفاظت از میراث فرهنگی در مناطق درگیری اشاره شده است.

 

اشتراک گذاری