۱۰:۳۵ ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
165 بازدید
پ
دسته‌ها

حضور رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان

 

تشریح مشکلات تولیدکنندگان و اعضای اتاق مشترک توسط رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان

در دیدار رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وضعیت تجارت ایران با کشورهای حوزه CIS بالاخص ارمنستان بررسی و مشکلات تولیدکنندگان و بازرگانان مورد بحث و نقد قرار گرفت.
بنابراین این گزارش، روز گذشته رئیس و هیأت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران میزبان دکتر سیدیاسر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند.
این نشست با معرفی بیشتر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان و فعالیت‌های انجام شده جهت توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان و همچنین دیگر کشورهای حوزه سی آی اس، آغاز شد و در ادامه رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، از وضعیت تولید و مشکلات پیش روی آن کسب اطلاع کرد.
در ادامه هرویک یاری‌جانیان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان، مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان را تبیین و از کندی و معطل ماندن فعالان اقتصادی برای قرارگرفتن در فهرست تخصیص ارز انتقاد کرد.
وی همچنین به رسوب کالا در گمرکات کشور اشاره و کند شدن روند ثبت سفارش را مشکلی مزید بر مشکلات دیگر فعالان اقتصادی دانست و در حوزه تأمین منابع مالی نیز به عدم حمایت بانک‌ها از صنعت و تولیدکنندگان کشور انتقاد کرد و در ادامه به مشکلات دیگری اشاره کرد که مجموعه آنها موجب شده تولید و‌ توسعه صنعت از روند مطلوب فاصله بگیرد.
در این دیدار علاوه بر هرویک یاری‌جانیان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان،
دکتر حسین در ،حمید شمسایی، مهرداد صادقی نکو، علی حیدری و مهندس هنریک یاری‌جانیان از اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان نیز حضور داشتند که پس از گفتگو و ارائه گزارش از وضعیت تجارت ایران و ارمنستان و موانع تولید، سیدیاسر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی متعلق به اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان همراهی کردند.
اولین مجموعه‌ای که مورد بازدید قرارگرفت شرکت کوشا پلاست نیکان فعال در صنایع بسته‌بندی تحت مدیریت مهندس علی حیدری بود و پس از آن شرکت تولیدی صنعتی پلیمت فعال در صنایع قطعه سازی خودرو با مدیریت مهندس آرابو قاضاریان و شرکت خورشید دریای شرق به مدیریت مهندس هنریک یاری‌جانیان فعال در حوزه ماشین های تزریق پلاستیک، تولید مصنوعات پلیمری و‌ خودرو مورد بازدید قرارگرفتند و رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از این واحدها و آگاهی از مشکلات عدیده تولیدکنندگان، راهکارهای ارزشمندی در این امور ارایه فرمودند.

اشتراک گذاری