۱۲:۴۵ ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
179 بازدید
پ
دسته‌ها

افزایش همکاری های ایران و ارمنستان در پروژه های راهسازی

 

تین نیوز:
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست هیات ایرانی با مسئولان ارمنستانی در خصوص حذف عوارض جاده ای، ارتقای همکاری ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس- دریای سیاه،گسترش حمل ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت های لجستیکی و بندری ایران رایزنی و گفت و گو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان با اشاره به قراداد ساخت پروژه راه سازی در ارمنستان توسط شرکت های ایرانی گفـت: در سفر چند رو اخیری که به همراه وزیر راه و شهرسازی به کشور ارمنستان داشتیم، رایزنی ها و قراردادهای بسیار خوبی در حوزه راه سازی و تونل سازی با مسئولان کشور ارمنستان منعقد شد.
این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: یکی از قراردادهای امضا شده در این سفر قرارداد ساخت بخشی از مسیر آگاراک-کاجاران، ساخت مسیر واردانیدزور تا خروجی تونل به طول ۱۱ کیلومتر و بازسازی جاده آگاراک- واردانیدزور به طول ۲۱ کیلومتر است که در چارچوب سرمایه گذاری ترانش ۴ کریدور شمال-جنوب توسط دو شرکت ایرانی و نماینده دولت ارمنستان منعقد شد.
وی با اشاره به محورهای مورد بحث و گفتگو در نشست های مسئولان دو کشور عنوان کرد: در این سفر موضوعات متعددی در راستا توسعه همکاری های بین دو کشور و ارایه تسهیلات به شرکت های ایرانی مطرح شد. همچنین در خصوص حذف عوارض جاده ای، ارتقای همکاری ها در چارچوب کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس- دریای سیاه؛ گسترش حمل ونقل ریلی و استفاده از ظرفیت های لجستیکی و بندری ایران؛ بحث و گفتگو صورت گرفت.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: رایزنی های خوبی با مسئولان ارمنستانی در خصوص کریدور شمال به جنوب کشور صورت گرفت که با توجه به اهداف  که در برنامه هفتم توسعه در خصوص افزایش میزان ترانزیت کالا در نظر گرفته شده امیدوارم با توسعه روابط با کشورهای همسایه و نیز استفاده از دیپلماسی پویای اقتصادی زیرساخت های کریدوری کشورمان تکمیل و گامهای بلندی را در جهت توسعه ترانزیت کالا به عنوان یکی از ابزارهای افزایش درآمد ارزی و ظرفیتی قابل توجه برای رشد اقتصادی، برداریم.

اشتراک گذاری