۰۹:۴۸ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
348 بازدید
پ
دسته‌ها

اتحادیه اروپا از کشورهای عضو و شرکا دعوت کرد تا برای به حداکثر رساندن تاثیر حمایت از سیونیک به یکدیگر بپیوندند.

به گزارش آرمن پرس  ، اتحادیه اروپا با اجرای برنامه ای تحت عنوان
<< سیونیک مقاوم _ تیم اروپا >>
Resilient Syunik Team Europe
همه کشورهای عضو و شرکای خود را دعوت نموده تا برای اجرا نمودن این برنامه متحد شوند .
نمایندگی هئیت اروپا در ارمنستان به آرمن پرس اعلام نموده که اجرای برنامه مذکور از روز ۱۸ ژانویه (۲۸دی)  آغاز شده.
قابل ذکر است که برنامه << سیونیک مقاوم _ تیم اروپا >> به ابتکار اتحادیه اروپا و کشورهای اتریش ، فرانسه،  آلمان،  لهستان و سوئد اعضای این اتحادیه،  همچنین کشور سوئیس به عنوان همکار این برنامه به اجرا در خواهد آمد.  هدف از اجرای این برنامه کمک به توسعه اقتصادی و همه جانبه استان سیونیک می باشد که با توجه به برنامه های دولت  ارمنستان و اولویت های در نظر گرفته شده برای مرزهای این کشور،  همچنین برنامه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا برای تقویت مناطق جنوبی ارمنستان اجرا می شود.

اینکه چرا برای اجرای این برنامه استان سیونیک در نظر گرفته شده و چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا استانی را در نظر گرفته اند که رئیس جمهور آذربایجان نسبت به آن ادعا هایی را مطرح کرده،  نمایندگان اتحادیه اروپا به آرمن پرس گفتند ، از دو سال قبل و پس از روز های جنگ،  اتحادیه اروپا در مورد برنامه حمایت از مناطق نیازمند با دولت ارمنستان بررسی هایی را انجام داد . انبوه نیازمندیهای استان سیونیک توجه ما را برانگیخت ،که در نتیجه بررسی این موضوع با دولت ارمنستان و مسولین استان ها ، این مسئله در برنامه مشترک اتحادیه اروپا-ارمنستان لحاظ شده و این موضوع در حيطه برنامه اقتصادی و سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا برای استان های جنوبي ارمنستان منظور گردید .
اتحادیه اروپا تصمیم دارد با دعوت از کشورهای عضو و همچنین شرکای خود، تمام امکانات خود را یکپارچه نموده و تاثیر کمک های برنامه <<سیونیک مقاوم-تیم اروپا>> به استان سیونیک را موثرتر نماید .
به گفته نمایندگان هیئت اتحادیه اروپا در ارمنستان، بودجه اولیه این برنامه ۵۱میلیون یورو می باشد که احتمالا در طی اجرای برنامه افزایش خواهد یافت.
طبق اعلام اتحادیه اروپا هدف از اجرای این برنامه کمک به توسعه و ثبات شرایط اقتصادی و اجتماعی استان سیونیک و از این طریق بالا بردن سطح استقامت این استان می باشد.

اشتراک گذاری