۰۱:۴۱ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
376 بازدید
پ
دسته‌ها

اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان: سال گذشته ارمنستان بیش از 400 میلیون دلار الماس فرآوری شده صادر کرد

 

به گزارش “radar.am” واهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان در گفتگو با “آرمن پرس” گفت: “حجم صادرات الماس فرآوری شده از ارمنستان سال به سال در حال افزایش است. در سال 2022 بیش از 400 میلیون دلار الماس صادر شد.
به گفته وی، شرکت های الماس پیشرو در جهان پروژه هایی برای تأسیس کارگاههای فرآوری در ارمنستان را آغاز کرده اند ،که اکنون در مراحل پایانی میباشند.

کروبیان با اشاره به حجم صادرات تاکید کرد که صادرات ارمنستان در سال گذشته 77.7 درصد افزایش یافته، این رشد به دلیل صادرات بسیاری از محصولات مختلف تضمین شده است.
وی همچنین افزود: صادرات مجدد، سهم قابل توجهی در این بخش داشته و به منظور صادرات مجدد، برخی از پروسه های پردازش در محل انجام می شود.
وی در ادامه گفت: “ اقدامات مداوم ما در حال حاضر به نتایج بسیار خوبی انجامیده، به عنوان مثال باید به صنعت الماس اشاره کنم. در سال 2020، مبلغ 75 میلیون دلار، در سال 2021، حدود 175 میلیون دلار، در سال 2022، بیش از 400 میلیون دلار الماس فرآوری شده صادر کرده ایم. و امسال ما در حال برنامه ریزی شاخص های بالاتری هستیم.

به گفته کروپیان، از سال گذشته چندین شرکت بزرگ الماس، که معروفیت جهانی دارند، پروژه هایی را برای ایجاد مراکز فرآوری در ارمنستان را آغاز کرده اند، که اکنون در حال اتمام است.”
کروپیان این را محتمل می داند که در سه ماهه اول سال جاری، آن مراکز جدید افتتاح خواهند شد.
صادرات طلا و جواهر ارمنستان، در سال 2022 برای اولین بار از مرز 100 میلیون دلار گذشت.

 

اشتراک گذاری