۱۲:۰۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
860 بازدید
پ
دسته‌ها

اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان:ارمنستان از لحاظ اقتصادی،مقام اول در اوراسیا

به گزارش 1in.am، آشوت مارگوسیان کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری و با توجه به آمار اعلام شده توسط کمیته آمار ارمنستان، اعلام کرد که براساس این آمار، اقتصاد ارمنستان در بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مقام اول قرار دارد.
به گفته وی، در نتیجه جنگ اوکراین، اقتصاد روسیه و بلاروس، لطمه شدیدی دیدند، اما بعلت مهاجرت بیش از یکصدهزار نفر از روسیه به ارمنستان این امر تاثیر مثبت بر اقتصاد ارمنستان داشته است.
مارگوسیان سپس با ارائه آمار شاخصهای اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۲۲، افزود که اکثر کشورهای عضو این اتحادیه بارشد منفی اقتصادی روبرو بوده اند، این در حالی است که ارمنستان طی این مدت با رشد اقتصادی قابل توجهی روبرو بوده است.

شاخص فعالیت اقتصادی ارمنستان طی 11 ماه 14.4 درصد افزایش یافت
ایروان، آرمن پرس: شاخص فعالیتهای اقتصادی ارمنستان از ژانویه تا نوامبر 2022 ، نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.4 درصد افزایش یافته است.
آمار منتشر شده از سوی کمیته آماری ارمنستان با تایید این موضوع، وضعیت اقتصادی این کشور، طی ۱۱ماه سال ۲۰۲۲ را به شرح زير اعلام کرده است:
حجم تولیدات صنعتی در ژانویه تا نوامبر امسال نسبت به ژانویه تا نوامبر سال قبل ، 8.4 درصد افزایش داشته است. حجم ساخت و ساز در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13.9 درصد افزایش داشته است.
افزایش حجم مبادلات تجاری از ژانویه تا نوامبر نسبت به مدت مشابه سال 2021 معادل 16.2 درصدرشد داشته است.
حجم خدمات ارائه شده در 11 ماهه سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 28.2 درصد افزایش داشته است.
و در ژانویه تا نوامبر سال جاری، شاخص بهای مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال 2021، به مقدار 8.7 درصد افزایش داشته است.
شاخص بهای محصولات صنعتی در ژانویه تا نوامبر 2022 نسبت به 11 ماهه سال 2021 ,معادل 2.9 درصد افزایش یافته و حجم تولید برق در ژانویه تا نوامبر، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 16.8 درصد افزایش داشته است.
حجم تجارت خارجی در ژانویه تا نوامبر 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 67.8 درصد افزایش داشته که صادرات 75.2 درصد و واردات 63.6 درصد افزایش نشان میدهد.
نرخ برابری درام در برابر دلار آمریکا در ژانویه تا نوامبر، بطور متوسط، 439.40 درام بوده است.

اشتراک گذاری