۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
188 بازدید
پ
دسته‌ها

آغاز بکار نشست پائیزی مجمع پارلمانی سازمان امنیت وهمکاری اروپا در ایروان

 

به گزارش 1in.am، نشست پاییزی مجمع پارلمانی سازمان امنیت وهمکاری اروپا، روز شنبه در ایروان پایتخت ارمنستان کار خود را آغاز کرد.
شنبه قبل از ظهر، ابتدا کمیسیون دائمی جلسه خود را برگزار نمود، پس از آن در بعد از ظهر روز شنبه، مجمع پارلمانی کار خود را با سخنرانی آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آغاز نمود.
این نشست روز یکشنبه به کار خود ادامه داده، و طی آن ودر کنار مسائل مختلف، موضوع روابط ارمنستان وآذربایجان را نیز بررسی خواهد نمود.
قابل ذکر است که این اولین بار است که این نشست در ارمنستان برگزار می شود.
براساس این گزارش، در این نشست بیش از ۳۰۰نماینده از ۵۷کشور شرکت دارند.

طبق اعلام سرکیس خاندویان، رئیس هیئت پارلمانی ارمنستان، کشورهای روسیه، ترکیه وآذربایجان در این نشست شرکت نکرده اند. خاندویان با بیان اینکه، کلیه دعوتنامه ها از طرف دبیرخانه بین‌المللی به کشورهای مختلف ارسال شده و ارمنستان هیچ دخالتی در این امر نداشته افزود، روسیه در این باره کتبا به رئیس مجمع اطلاع داده که در این نشست شرکت نمی کند، هیئت آذربایجانی چند بار موضوع امنیت اعضا هیئت خود را مطرح کرده و گرچه مجلس ملی ارمنستان به رئیس مجمع پارلمانی در مورد امنیت نمایندگان اطمینان داده، اما همانطور که مشاهده می کنید، نمایندگان آذربایجان نیستند.
خاندویان از علت غیبت هیئت پارلمانی ترکیه اظهار بی اطلاعی نمود.

در حاشیه این نشست، روز شنبه هلگا ماریا اشمیت دبیرکل سازمان امنیت وهمکاری اروپا با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار وگفتگو نمود.

اشتراک گذاری