۱۱:۳۸ ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
44 بازدید
پ
دسته‌ها

پیام تبریک بایدن به پاشینیان به مناسبت روز استقلال ارمنستان

به مناسبت روز استقلال ارمنستان، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی پیامی به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سی وسومین سالگرد استقلال را، از طرف خود و مردم آمریکا به نخست وزیر و مردم ارمنستان تبریک گفته و افزوده:
ارمنستان و ایالات متحده با روابط عمیق بین مردم دوکشور با یکدیگر در ارتباط بوده، با همبستگی در راه ایجاد آینده ایی بهتر فعالیت نموده و روابط دوکشور را به همکاری‌های استراتژیک ارتقا داده اند.

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه اعلام نموده:
این امر می تواند از تحکیم همکاریهای امنیتی و دفاعی آغاز شده و تا تسریع اقدامات مشترک ما برای دستیابی به انرژی پاک و ایجاد تنوع در تجارت ادامه یابد.

بایدن سپس افزوده:
این همکاری راهبردی همچنین می تواند از طریق اقدامات مبارزه با فساد، احترام به قانون، مدیریت بهتر و فعالیتهای شهروندی، به تلاشهای مداوم ارمنستان در مسیر دموکراسی یاری رساند. اینها ارزشهایی هستند که هم آمریکائیان و هم ارمنستانیها آنرا باور دارند.

بایدن در پایان پیام خود نوشته:
ایالات متحده از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، ارمنستان، همچنین حق تعیین آینده خود، حمایت می کند. ما از تعهد مداوم شما، برای رسیدن به صلح پایدار در تمامی منطقه حمایت نموده و بی صبرانه منتظر فعالیت با شما، در راه ایجاد آینده ایی، که هر کس بتواند در آن با امنیت و شرافت به زندگی خود ادامه دهد، می باشیم.

اشتراک گذاری