۰۲:۰۲ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
98 بازدید
پ
دسته‌ها

وزارت امور خارجه ارمنستان: داشتن ارتش آماده،حق هر کشور مستقلی است.

 

پاسخ ایروان به اعلامیه های باکو

به گزارش آرمن پرس، وزارت امور خارجه ارمنستان با انتشار اعلامیه ای به ادعاهای رسمی باکو، در مورد همکاریهای نظامی ارمنستان با فرانسه، پاسخ گفته است.

در این اطلاعیه آمده:
ادعاهای رسمی باکو در مورد همکاری های فنی نظامی ارمنستان و فرانسه، تردید هایی را ایجاد می کند.
داشتن ارتشی آماده و مسلح به تسلیحات امروزی، حق هر کشور مستقلی می باشد.
جمهوری ارمنستان تمامیت ارزی و امنیت مرزهای کلیه همسایه های خود را به رسمیت میشناسد.
ارمنستان و آذربایجان در سطوح بالا توافق نموده اند که تمامیت ارزی و حاکمیت ملی یکدیگر را براساس اعلامیه سال ۱۹۹۱ آلما آتا، به رسمیت میشناسند. جمهوری ارمنستان به این اصل وفادار بوده و خارج از ۲۹هزار و۷۴۳ کیلومتر مربع قلمرو خود، که به طور بین المللی به رسمیت شناخته می شود، هیچ ادعایی ندارد‌. جمهوری ارمنستان این دیدگاه خود را در عمل و در اجرای روند مرزبندی چهار روستا در استان تاووش جمهوری ارمنستان و استان قزاخ جمهوری آذربایجان اثبات کرده. از آذربایجان میخواهیم به اشغال مناطق حیاتی بیش از ۳۰ روستای ارمنستان فورا پایان دهد.
عملکرد آذربایجان مبنی بر پیش کشیدن حدس وگمان درمورد تحریکات در منطقه به هر بهانه ای، جای نگرانی داشته و تفسیرهای برخی مراکز در این مورد که آذربایجان به هرکاری دست خواهد زد تا روند توافق صلح با ارمنستان را به خطر انداخته و اقدامات تجاوزگرانه ای، پس از اجلاس سران COP29 که در نوامبر ۲۰۲۴ در باکو تشکیل میشود، علیه ارمنستان به انجام رساند.
توجه جامعه جهانی را به این امر جلب کرده، همچنین به این موضوع اشاره می شود ، که پیشنهاد رسمی ایروان به باکو در مورد آمادگی امضا توافقنامه صلح طی یک ماه ، رسما، از طرف باکو کاملا بی پاسخ مانده است.

اشتراک گذاری