۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
338 بازدید
پ
دسته‌ها

نخست‌وزیر ارمنستان: تلاشهای باکو برای تبدیل قره باغ کوهستانی به کشتارگاه ارمنیان، باید متوقف شود

 

– گذرگاه لاچین اینک،
رسما توسط باکو مسدود شده است

به گزارش Lurer، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه روز پنجشنبه دولت این کشور طی سخنانی گفت: باکو بطور مداوم شرایط منطقه را بحرانی‌تر میکند و اینبار با مستقر کردن ایست بازرسی در گذرگاه لاچین، مسیری که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان وصل میکند شرایط را تشدید نموده و اگر تا امروز، گذرگاه لاچین به بهانه واهی حفظ محیط زیست بسته شده بود، هم اکنون رسما از طرف باکو مسدود شده است.
پاشینیان سپس افزود: این نه فقط اقدامی برای گسترش بحران در منطقه میباشد، بلکه اقدامی است برای عمیقتر کردن بحران انسانی در قره باغ کوهستانی و جامعه بین‌الملل اینبار موضع صریح خود در مورد استقرار ایست بازرسی باکو در گذرگاه لاچین را اعلام کرده.
پاشینیان در ادامه با بیان اینکه هدف نهایی اقدامات باکو ، پاکسازی قومی و نسل کشی ارمنیان قره باغ کوهستانی میباشد، افزود، که این امر باید مورد توجه مجامع بین‌المللی باشد.
نخست وزیرارمنستان سپس تاکید نمود: استقرار ایست بازرسی در گذرگاه لاچین، نقض شدید بند ششم اعلامیه سه جانبه ۹نوامبر ۲۰۲۰ میباشد و تا کنون بارها گفته ام که پس از ۹نوامبر ۲۰۲۰ تا کنون، باکو تمامی بندهای اعلامیه ۹نوامبر ۲۰۲۰ را نقض نموده است.

– پاشینیان در بخش دیگری از سخنان خود: تلاش‌های باکو برای تبدیل قره باغ کوهستانی به کشتارگاه ارمنیان، باید متوقف شود وتنها راه امیدوارانه این موضوع، استقرار نیروهای بین‌المللی با اختیارات گسترده در قره باغ کوهستانی میباشد. بعنوان اولین قدم، لازم است گروه تحقیق بین‌المللی فورا به گذرگاه لاچین و قره باغ کوهستانی اعزام شوند.

اشتراک گذاری