11:55 2024/06/27
55 بازدید
پ
دسته‌ها

سفیر کانادا در ارمنستان: «چهارراه صلح» بازتابی از تعهد ارمنستان برای دستیابی به صلح در منطقه

 

اندروز ترنر، سفیر کانادا در ارمنستان:
کانادا پروژه “چهارراه صلح” که توسط دولت ارمنستان آغاز شده است را راه حلی ایده آل در زمینه رفع انسداد مسیر های ارتباطی منطقه ای می داند و تاکید می کند که این پروژه به وضوح نشان دهنده تعهد سازنده ارمنستان به روند صلح و تعهد این کشور برای حرکت به سمت آینده است.

اندرو ترنر، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار کانادا در ارمنستان در گفتگو با آرمن‌پرس، در خصوص چشم‌انداز روابط ارمنستان و کانادا، تحولات منطقه‌ای، فعالیت‌های سفارت تازه افتتاح شده کانادا در ارمنستان و مسائل دیگر پرداخته است.

سفیر کانادا در این مصاحبه، روابط بین ارمنستان و کانادا را عالی ارزیابی و افزود:
از زمان افتتاح سفارت (اکتبر ۲۰۲۳)، بازدیدهای بیشتری انجام گرفته، از جمله سفر نمایندگان مجلس به ارمنستان. در همین مدت، اولین بازدید هیئت تجاری خود را داشتیم. مقامات بلندپایه دولتی از پلیس و ارتش نیز از جمله بازدید کنندگان بوده اند. همچنین سفیر کانادا در امور زنان، صلح و امنیت نیز سفری به ارمنستان داشت، بنابراین ما فرصت های بسیاری برای بازدیدهای متقابل داشته ایم و شاید مهمتر از آن، من و همکارانم که اینجا در سفارت بودیم، این فرصت را داشتیم که با ارمنیان ارتباط برقرار کنیم. به یقین شگفت انگیز است، که چه مقدار، از حضور کانادا در اینجا استقبال می شود و چه اشتیاقی برای تقویت مشارکت بین دو کشور وجود دارد.
سفیر کانادا در خصوص حضور این کشور در هیئت ناظران اتحادیه اروپا در ارمنستان گفت:
به نظر من، کار انجام شده توسط هیئت ناظر اتحادیه اروپا قابل توجه بود. فکر می‌کنم که این تجلی بسیار مشهود و ملموس از تعهد جامعه بین‌المللی است که تلاش می‌کند صلح بین ارمنستان و آذربایجان را ارتقا بخشد. طی هفته گذشته مجدداً، با یکی دیگر از مقامات بازدید کننده از کانادا، این فرصت را داشتم تا با رهبری هیئت ناظران اتحادیه اروپا و با ناظر کانادایی ملاقات کنم و در واقع به یکی از گشت های آنها بپیوندم. بنابراین ما توانستیم از نزدیک شاهد فعالیت آنها باشبم.

سفیر کانادا در خصوص توسعه روابط اقتصادی بین دوکشور، با اعلام اینکه، این موضوع یکی از اولویتها می باشد افزود:
در روابط تجاری فیمابین با رشد نسبی روبرو هستیم، و ظرفیت بسیاری برای توسعه آن درآینده وجود دارد و به همین علت است، که از گشایش سفارت در ارمنستان خوشحال هستیم، زیرا طی همین مدت حجم تجارت بین دوکشور بیش از ۱۰درصد رشد داشته است.
سفیر کانادا در ادامه بخشهای کشاورزی، تکنولوژی برتر، آموزش و معدن را زمینه هایی توصیف کرد، که ارمنستان و کانادا می توانند در آنها همکاری نمایند.
وی سپس با اشاره به سفر اولین هیئت اقتصادی کانادا به ارمنستان، افزود:
برای همکاری درآینده، نکات مثبتی مشاهده می شوند، قراردادهایی در حال امضا بوده و در مورد گسترش همکاری های اقتصادی بسیار خوشبین هستم.

اشتراک گذاری