۰۱:۰۴ ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
267 بازدید
پ
دسته‌ها

به نوشته Genocide Watch: دنیا با بی تفاوتی نظاره گر نسل کشی دیگری از ارمنیان و کوچ اجباری آنان است.

 

به گزارش آرتساخ پرس، سازمان دیدبان نسل‌کشی Genocide Wath طی مقاله ایی به موضوع حمله رژیم باکو به قره باغ کوهستانی وکوچ اجباری ارمنیان منطقه به ارمنستان پرداخته ونوشته:
دو سال پس از به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنیان، از طرف جوبایدن رئیس جمهور امریکا، دنیا با بی تفاوتی نظاره گر نسل کشی ارمنیان و کوچ اجباری دیگر آنان است.
در ادامه این مقاله با اشاره به اینکه سازمان دیدبان نسل‌کشی، انستیتوی جلوگیری از نسل‌کشی لمکین، ائتلاف “قره باغ را نجات دهید”، لوئیس مورنو اوکامپو دادستان سابق دیوان کیفری بین‌المللی، همچنین سازمان‌های مختلف ارمنیان، در سال۲۰۲۲ در مورد وقوع نسل‌کشی در قره باغ کوهستانی هشدار می دادند، افزوده: کوچ اجباری ونسل کشی در قره باغ کوهستانی، حد نهایت ادامه مناقشه دهه های متمادی بود.
در ادامه این مقاله Genocide Watch به عواقب انسانی و قربانیان حمله ۱۹سپتامبر ۲۰۲۳، رژیم باکو به قره باغ کوهستانی پرداخته و با بیان اینکه، آذربایجان تعمدا شهرها را گلوله باران می کند، که این خود، جنایت جنگی می باشد، می افزاید: درحمله آذربایجان به روستای سارن آخبیور(چشمه سرد) ۵ غیر نظامی کشته شدند، که ۳تن از آنان کودک بودند، ۲کودک دیگر زخمی و ۲کودک نیز مفقود شده اند.
سازمان Genocide Watch با تاکید بر اینکه، کوچ اجباری، جنایت ضدبشری است افزوده: آذربایجان با ارمنیان ضدانسانی رفتار و به محو تاریخ کهن ارمنستان دست زده و بطور سازمان دهی شده کلیساهای ارمنی و اماکن مقدس آنان را ازبین می برد.
در این مقاله سپس آمده، گرچه رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرده که حقوق ارمنیان در آذربایجان به اصطلاح حفظ می شوند، لیکن نظامیان آذربایجانی در شبکه های اجتماعی تصاویری از چگونگی کشتن ارمنیان به دست خود را به نمایش گذاشته اند، در این وضعیت ارمنیان در آذربایجان امنیت نخواهند داشت.
این مقاله افزوده: آذربایجانی‌ها افرادی را که درحال خروج هستند، بازداشت می کنند و تاکنون، روبن وارتانیان از رهبران قبلی آرتساخ را بازداشت کرده اند.
در ادامه مقاله Genocide Watch تاکید نموده: اروپا، همانند دوران نسل کشی سال ۱۹۱۵ ارمنیان، نتوانست اقدامی برای پایان دادن به نسل کشی ارمنیان انجام دهد.
سازمان دیدبان نسل‌کشی در پایان مقاله نوشته: ارمنستان نیازمند تضمین‌هایی از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه برای درامان ماندن از تجاوزات آذربایجان در آینده می باشد.

اشتراک گذاری