۰۱:۱۱ ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
4 بازدید
پ
دسته‌ها

آغاز همایش “چهارراه صلح، اتحاد امنیت و دموکراسی”

برنامه “چهارراه صلح” ارائه شده توسط ارمنستان در طول زمان اهمیت جهانی بیشتری پیدا می کند.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در آغاز همایش “چهارراه صلح، اتحاد امنیت و دموکراسی” در ایروان، درباره اینکه چرا اهمیت برنامه “چهارراه صلح” در حال افزایش است، با بیان مطلب فوق افزود:
به عنوان یک قاعده، این پروژه را در یک منطق منطقه ای درک می کنیم، اما براثر تغییرات جهانی پروژه «چهارراه صلح » اهمیت بین المللی پیدا کرده است.
وی سپس تأکید نمود:
با توجه به اتفاقاتی که در اوکراین رخ داده است مشکلاتی در روند جابجایی کالا و مسافر به وجود آمده، از مناطق صنعتی بسیار توسعه یافته جریان وسیعی به سمت اروپا روان شده و بیشتر این جابجایی ها از طریق روسیه به سمت غرب راهی شده اند.
وی سپس افزود: به دلیل وقایع اوکراین، تحریم ها و پیچیدگی روابط سیاسی و تحولات اخیر، عبور ومرور مرزی بین روسیه و غرب به میزان قابل توجهی کاهش یافته و ما شاهد بروز مشکلات در مسیر جابجایی صدها میلیارد دلار کالا هستیم. به همین دلیل است که صدها میلیارد دلار کالا در حال حاضر به دنبال راه های جدید برای ورود به بزرگترین بازارها هستند.

پاشینیان سپس با بیان اینکه، جریان کالا از شرق به غرب و یا از غرب به شرق یکطرفه نبوده افزود:
اکنون کالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار به دنبال راهی برای رسیدن به غرب هستند، و این دلیلی است که اهمیت پروژه “چهارراه صلح” در طول زمان، از یک برنامه منطقه ایی به یک برنامه جهانی رسیده است.

پاشینیان سپس در توضیح برنامه “چهارراه صلح ” گفت: در 70 درصد یا بیشتر مرزهای ارمنستان در منطقه سکون حکمفرما بوده و عملا هیچ خدماتی برای حفظ جریان این کالاها ارائه نمی شود و دراینجا منظور از پروژه “چهارراه صلح” این است که ارمنستان سهم خود را در ارائه خدمات به جریان های عظیم اقتصادی ایفا نماید، علاوه بر این، در اینجا، نیاز کشورهای آسیای مرکزی از نظر واردات و صادرات نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه گفت:
ایده اصلی این است که ارمنستان خدمات خود را در قبال این کالاها، هم از شرق به غرب و هم از غرب به شرق و از جنوب به شمال و از شمال به جنوب در این مسیر ارائه دهد.

اشتراک گذاری