۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
102 بازدید
پ
دسته‌ها

نخست وزیر ارمنستان: تا زمانی که فردی به مانند لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس است، به آن کشور سفر نخواهم کرد!

 

به گزارش آرمن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه روز پنجشنبه مجلس ملی این کشور، طی سخنانی با یادآوری حرف های به اصطلاح رئیس‌جمهور بلاروس بعنوان عضوی از سازمان پیمان امنیت جمعی که گفته بود، در آماده سازی جنگ ۴۴روزه مداخله کرده و تمایل به پیروزی آذربایجان داشته، اعلام نمود که پس از این همه، حاضر نیست با لوکاشنکو در جلسات سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت نماید. پاشینیان همچنین گفت، با درنظر گرفتن این موضوع، تا زمانی که فردی مانند آلکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس است، به این کشور سفر نخواهد کرد و هیچ مقام رسمی دیگری از ارمنستان به این کشور سفر نخواهند کرد.
پاشینیان سپس افزوده:
آیا امکان دارد در مورد سازمان پیمان امنیت جمعی چیزی تغییر کند؟ از لحاظ نظری امکانپذیر است، اگر بعنوان مثال، بلاروس خود تصمیم بگیرد از سازمان پیمان امنیت جمعی خارج شود و یا رئیس جمهور بلاروس از مردم ارمنستان عذرخواهی نموده و یا توضیحاتی بدهد، که برای مردم ارمنستان قابل قبول باشد.

شایان ذکر است که لوکاشنکو در سفر رسمی خود به آذربایجان، در دیدار با علیف، که روز ۱۶می ۲۰۲۴ (۲۷اردیبهشت) در شهر شوشی قره باغ انجام گرفته بود، خطاب به علیف گفته بود:
گفتگوهای قبل از جنگمان را به یاد آوردم، (اشاره به جنگ ۴۴روزه ۲۰۲۰، بین ارمنستان و آذربایجان) قبل از جنگ آزادیبخش شما، وقتی ما دونفر، مسائل فلسفی را دور میز ضیافت شام با یکدیگر بررسی می کردیم. آن زمان مابه این نتیجه رسیدیم که در جنگ می توان پیروز شد، این بسیار مهم است، حفظ آن پیروزی بسیار مهم است و ثالثا ما موافقت کردیم، شما آن روز به این موضوع پرداختید، که بعد از جنگ دشوارترین دوران آغاز خواهد شد، زمانی که زنده کردن خاک آزادشده شما آغاز شود. و حالا آن زمان دشوار فرا رسیده، زمانی که می بایست این قلمرو را زنده کرده و به صاحبانش برگرداند. پیروز شدیم، پیروزی را حفظ کرده و اینک باید قلمرو را زنده کنیم. این زمان می خواهد. کار بزرگی است، طی پنج سال، شاید هم ده سال،،،

اشتراک گذاری