۱۲:۴۴ ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
107 بازدید
پ
دسته‌ها

علامیه وزارت امور خارجه ارمنستان در مورد سخنان روز پنجشنبه علیف

 

سخنان علیف، مداخله در مسائل داخلی ارمنستان ارزیابی شده

به گزارش آرمن پرس، وزارت امور خارجه ارمنستان در مورد سخنان روز پنجشنبه علیف، که در آن خواستار تغییر قانون اساسی ارمنستان شده بود، با انتشار اعلامیه ایی، با اشاره به سعی باکو جهت مداخله در مسائل داخلی ارمنستان افزوده:

این  مداخله ایی شدید در مسائل داخلی ما می باشد.

وزارت امور خارجه در این اعلامیه با بیان اینکه، ارمنستان هیچگونه ادعای ارضی از  کلیه همسایگانش، از جمله آذربایجان ندارد، اعلام کرده: قانون اساسی ارمنستان و تغییرات آن مسئله داخلی ارمنستان بوده و دخالت‌های رسمی باکو  در بررسیهایی که در این زمینه از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است، را مداخله شدید در مسائل داخلی کشورمان ارزیابی می کنیم.

در ادامه این اعلامیه آمده:

همزمان بر این باوریم که این گفتمان ضربه ایی به روند صلح بوده و صداقت رهبری آذربایجان در مورد صلح را زیر سوال می برد.

وزارت امور خارجه ارمنستان در ادامه اعلام نموده:

توافقنامه صلح بین ارمنستان وآذربایجان به صراحت تصدیق نموده که طرفین تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت شناخته و ادعاهای ارضی نسبت به یکدیگر ندارند. در پيش نويس توافقنامه ماده ایی به توافق رسیده در این مورد که هیچکدام از طرفین نمی‌توانند با استناد به قوانین داخلی خود، از انجام تعهداتی  که براساس توافقنامه به عهده گرفته اند سرباز زنند.

در پایان این اعلامیه آمده:

توافقنامه صلح بین ارمنستان وآذربایجان به مقدار کافی آماده امضا می باشد و ارمنستان ، آمادگی خود برای فعالیت سازنده و فشرده طی یک ماه آتی، برای تکمیل نمودن و امضا آن را اعلام میدارد.

اشتراک گذاری