۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
317 بازدید
پ
دسته‌ها

آرارات میزوریان: ارمنستان هيچ گاه سکوی اقدامات ضد ایرانی نخواهد شد.

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه ارمنستان در دیدار با رئیس جمهور، گفت: کشور ما هیچ‌گاه سکوی اقدامات ضد ایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری آریا، رئیسی، روز دوشنبه در دیدار «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان با تأکید بر ضرورت حل مسائل منطقه‌ای از طرف کشورهای منطقه، تصریح کرد: دخالت بیگانگان فقط مسائل را پیچیده‌تر می‌کند و جمهوری اسلامی ایران با حمایت از مذاکرات صلح بین ارمنستان و آذربایجان، امیدوار است این مذاکرات باعث استقرار و تقویت صلح، امنیت و آرامش هر چه بیشتر در منطقه شود.
رئیس جمهور، همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تغییر جغرافیای سیاسی و جابجایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی پذیرد، افزود: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه حمایت می‌کند.
رئیسی بر اهمیت ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط دو کشور نیز تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران، مانعی برای گسترش روابط با ارمنستان نمی‌بیند.

وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار، ضمن قدردانی از مواضع ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، اظهار داشت: ارمنستان هیچ‌گاه سکوی اقدامات ضد ایرانی نخواهد شد و همواره بر گسترش امنیت و آرامش منطقه‌ای تأکید دارد.
«آرارات میرزویان» روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای کشور خود بسیار مهم دانست و بر افزایش روابط سیاسی دو کشور و تقویت و تعمیق آن، تأکید کرد.

اشتراک گذاری