۰۳:۱۰ ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
1,110 بازدید
پ
دسته‌ها

پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه با الجزیره: “ایران کشوری دوست برای ما میباشد.”

نخست وزیر ارمنستان که برای سفر دو روزه در قطر به سر می‌برد در مصاحبه با الجزیره در پاسخ سوالی در خصوص روابط با همسایگان با اعلام این که ارمنستان چهار همسایه دارد که با دو همسایه خود ایران و گرجستان روابط بسیار خوبی دارد افزود:ایران برای ما کشوری دوست شمرده می شود که روابط خوبی با باکو دارد.در حال حاضر ما روابط بسیار خوبی‌ با ایران داشته و در عین حال امیدواریم با همکاری ایران امکان گسترش روابط متقابل با قطر را نیز خواهیم یافت.
وی سپس گفت:ما در حال توسعه ارتباطات بین ارمنستان و ایران بوده و در حال حاضر در مرحله احداث بزرگ راه استراتژیک می باشیم‌ که شمال-جنوب نامیده شده و مرز ما با گرجستان را به مرز ما با ایران متصل می کند.امیدواریم که در نتيجه اجرای این برنامه روابط اقتصادی با ایران گسترش خواهند یافت.ضمنااتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز که ارمنستان یکی از اعضای آن می باشد با ایران توافقنامه تجارت آزاد دارد که این موضوع از نظر روابط متقابل از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان:
صحبت ها در مورد کریدور خط قرمز ماست.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با اشاره به موضوع گشایش ارتباطات منطقه ای تاکید کرد که در این زمینه اظهارات درباره کریدور غیر قابل قبول است. .
به گزارش آرمن پرس ، نیکول پاشینیان در گفتگو با الجزیره با اشاره به این رویکرد و موضع ارمنستان در قبال کریدوری که قرار است با عبور از خاک ارمنستان ، آذربایجان و آنکارا را بهم متصل نماید گفت: می دانید برای ما این صحبت ها در مورد به اصطلاح کریدور غیر قابل قبول بوده و این موضوع خط قرمز ما است ، زیرا در منطقه ما طبق اعلامیه سه جانبه ، ما فقط یک کریدور داریم و آن کریدور لاچین می باشد که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان متصل می کند . اما در اعلامیه سه جانبه اصل دیگری داریم در مورد بازگشایی ارتباطات. منظور من خطوط آهن و جاده ها می باشد و ما آمادگی داریم ، در واقع در حال بررسی مسئله بازگشایی ارتباطات منطقه ای ، با احترام به حق حاکمیت و مرز های ناگسستنی متقابل می باشیم.

اشتراک گذاری